Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Малайзийската AirAsia атакува нискотарифния авиосектор в Китай

Нискобюджетната авиолиния обаче може да изпита трудности заради отпора на по-големите държавни компании

Малайзийската AirAsia атакува нискотарифния авиосектор в Китай

Снимка: Архив Ройтерс

Все повече потребители от средната класа в Китай заобичват летенето и именно поради това страната е напът да задмине САЩ като най-големия авиопазар в света през следващото десетилетие, коментира Wall Street Journal.

Те обаче трудно биха намерили изгодни билети. Нискотарифните авиолинии превозват само 7% от местните пътници в Китай, сочи анализ на CAPA Centre for Aviation, спрямо две трети в съседна Индия и Тайланд.

Нискотарифната авиолиния AirAsia цели да промени това, надявайки се да разтърси авиационния сектор в Китай, изнасяйки икономичния си модел към най-големия пазар в региона.

В регулаторни документи от миналия месец компанията обявява, че планира отварянето на подразделение в Джънджоу, столица на провинция Хенан.

Още по темата

Малайзийският превозвач може да изпита трудности в Китай обаче, тъй като най-големите държавни компании – Air China, China Eastern Airlines и China Southern Airlines – задушават пазара, ограничавайки възможности за навлизане на нискотарифни конкуренти.

Установените авиолинии управляват най-добрите места за кацане и лобират срещу даването на лицензи и места за нискобюджетни компании, казва Уил Хортън, старши анализатор в САРА.

Правителството силно регулира и покупките на самолети, ограничавайки разширяването на потенциалните съперници, каза той, а авиолиниите имат забрана да наемат пилоти от конкуренти.

„На AirAsia ще ѝ е нужно доста време, за да се установи и да постигне целите си“ в Китай", казва Хортън.

На други места в Азия нискотарифните авиолинии процъфтяват. Бюджетите превозвачи като индонезийската Lion Air, индийската IndiGo и AirAsia задминават големите си конкуренти, когато става въпрос за гарантиране на местен и регионален пазарен дял.

Китайската нискотарифна компания Spring Airlines, например, предлага двупосочен билет за 186 долара от Шанхай до Хонконг през юли, докато при China Eastern Airlines билетът е 258 долара за същия маршрут на същите дати.

AirAsia вече лети до 15 места в континентален Китай, но създаването на местна база ще предизвика бум на нискотарифните полети, казва компанията в документите. Това ще позволи на компанията да се възползва от засиленото китайско търсене.

А търсенето в Китай наистина расте силно. Китайците ще поемат 1,3 млрд. полета през 2035 г. спрямо 483 млн. през 2015 г., прогнозира International Air Transport Association, а Китай ще засенчи САЩ като най-голям авиационен пазар до около 2024 г.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Краят на една легенда: Disney закрива бранда 20th Century Fox