IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

McDonald's се отказва да търси купувач на бизнеса си в Япония

Компанията обяви, че планира продажба на част от подразделението си преди повече от година, но бизнесът се представя все по-добре

09:09 | 26.04.17 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американската верига ресторанти за бързо хранене McDonald's съобщи, че преустановява плановете си за продажбата на дял в японското си подразделение, което се възстановява, откакто компанията обяви, че търси купувач преди повече от година, предава Bloomberg.

След преразглеждане на резултатите най-голямата верига ресторанти в света „е взела решението да не продължава с трансакцията за момента“, казва главният финансов директор Кевин Озан по време на конферентен разговор с анализатори във вторник. Решението да запази McDonald’s Holdings Co. Japan няма да повлияе върху дългосрочните финансови цели или върху решението за постигане на целта 95% от ресторантите да бъдат отдадени чрез франчайз в дългосрочен план, казва той.

„Убедени сме, че разполагаме с подходящите възможности и планове, фокусирани върху клиентите, за да разширим бизнеса си в Япония и вярваме, че пазарът е готов да запази силната си инерция“, казва Озан.

Когато McDonald's обяви, че проучва перспективата за продажба през януари 2016 г., японското подразделение бе отчитало загуби за тримесечието от средата на 2014 г. след серия от скандали. Оттогава подразделението се е възстановило и прогнозата за февруари е, че нетната печалба за 2017 г. вероятно ще бъде около 8,5 млрд. йени (76 млрд. долара).

През март подразделението отчита ръст на продажбите от разработените ресторанти от почти 17% спрямо предишната година, с което отбелязва растеж през 16 последователни месеца. Компанията в Япония примамва клиентите, като връща обратно в менюто популярни предложения и поддържа инерцията след световната мания около мобилната играна на Nintendo – Pokemon Go, тъй като ресторантите предлагат фигури на героите от играта.

McDonald’s искаше да продаде около 33% от дяловете си в японското подразделение, съобщава вестник Nikkei.

Акциите на McDonald’s Japan са поскъпнали с около 12% тази година спрямо ръст от 0,8% на бенчмарка Topix.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:14 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още