IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли Южна Корея да стане голям играч на пазара на козметика?

Корейската група LG е изразила интерес към купуването на известната американска козметична компания Elizabeth Arden

15:36 | 16.06.14 г.
<p>
	<em>Снимка: www.elizabetharden.com</em></p>

Снимка: www.elizabetharden.com

Потребителите по цял свят спокойно купуват коли, смартфони и приложения от корейски компании. Съвсем скоро е възможно козметиката и парфюмите също да станат част от списъка, защото южнокорейски гигант е напът да купи американския производител на парфюми и продукти за красива кожа Elizabeth Arden.

LG Household & Health Care, част от корейската група LG, е изразила интерес към Elizabeth Arden, която създава парфюми под собствената си марка, но и такива на известни личности като Джъстин Бийбър, пише BusinessWeek.

За съжаление, феновете на певеца, да не говорим за феновете на другите знаменитости, с които работи компанията (като Бритни Спиърс и Ники Минаж), не купуват достатъчно парфюми, за да може компанията да запази своята стабилност.

Миналия месец Elizabeth Arden отчете загуби за последното тримесечие от 26,4 млн. долара, а като причина за това посочи спад от 20% в продажбите.

Goldman Sachs помага на Elizabeth Arden да проучи различни възможности, свързани с бъдещето ѝ. Една от тях е компанията да бъде продадена на LG Household & Health Care. Корейската компания обмисля тази възможност, но до този момент не е споделила никакви подробности по въпроса.

Сделката ще бъде пробив не само за LG Household & Health, но и за южнокорейски компании за потребителски продукти.

Големите местни корпорации направиха LG, Samsung Electronics, Hyundai Motor и Kia Motors добре познати марки в цял свят. Но когато става дума за козметика, Корея почти не е фактор. LG Household, която продава козметика, напитки и домакински почистващи стоки, все още няма брандове, които да са станали известни извън Корея, посочва Дебора Айткън, анализатор на Bloomberg Industries.

LG Household обаче има предимството да е базирана на правилното място. Търсенето нараства много по-бързо в Азия, отколкото в другите части на света, а това предполага редица възможности за корейските компании като LG Household и конкурентната Amorepacific, които могат да се възползват от познанията си за азиатските потребители.

Световният пазар на продукти за красота и лична грижа е бил на стойност 454 млрд. долара миналата година. Сумата е по-висока от тази за 2012 г., когато пазарът възлизаше на 446 млрд. долара по данни, събрани от Bloomberg. Азия пък отчете продажби за 129 млрд. долара през 2013 г.

Благодарение на успеха на корейската поп музика и корейските телевизионни програми, които са популярни в цяла Азия, за LG Household няма да е трудно да убеди потребителите в Китай и Югоизточна Азия да купуват от нейната козметика. Корея е привлекателна дестинация за китайските туристи. По данни на вестник China Daily  китайските туристически агенции са обявили, че посещенията на китайци в Южна Корея са се увеличили с 50 на сто в сравнение с миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:09 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още