IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Moncler поглежда отвъд ски пистите в търсене на успешно IPO

В бъдеще фирмата иска да спечели по-голям дял от пазара на дизайнерски дрехи, оценяван на 101 млрд. евро

17:05 | 13.11.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Moncler представя нова колекция с якета. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Moncler представя нова колекция с якета. Снимка: Ройтерс

Полиестерните якета на Moncler за 1220 долара са хит сред богатите скиори от десетилетия. Дали производителят на луксозни облекла ще се окаже толкова привлекателен и за инвеститорите? Отговорът на този въпрос зависи от способността му да привлече повече клиенти, които не са сред редовните посетители на ски пистите, пише Bloomberg.

Moncler, която тази седмица започва да изнася презентации пред инвеститорите във връзка с първичното си публично предлагане в Милано, генерира около 3/4 от продажбите си от зимните дрехи - зависимост, която превръща компанията в по-рискова инвестиция в сравнение с други фирми от бранша като Brunello Cucinelli SpA, твърди Рахул Шарма, управляващ директор на консултантската компания Neev Capital. 

Moncler иска да повтори успеха на IPO-то на Cucinelli - производителят на кашмирени жилетки за по 3195 долара, и на Salvatore Ferragamo, която продава обувки от изкуствена кожа за по 675 долара чифта. Акциите и на двете фирми нараснаха близо три пъти от листването им в Милано съответно през 2012 и 2011 г., което окуражи собствениците на Moncler да направят втори опит за IPO в рамките на две години. 

Moncler, която се отказа от листването си през 2011 г. в полза на продажбата на компанията на френската фирма за частен капитал Eurazeo SA, планира да предложи между 25 и 30% от акциите си на фондовия пазар. IPO-то може да донесе до 1 млрд. долара, твърдят добре информирани източници. Ако това се случи, предлагането ще е най-голямото в Италия от ноември 2010 г., когато Enel Green Power SpA пласира книжа за 2,5 млрд. евро.

Без по-широка гама продукти Moncler рискува да не повтори успеха на останалите фирми от бранша, предупреждава анализаторът от BNP Paribas Лука Солка. Тясната специализираност на марката, основана през 1952 г. в алпийско градче във Франция, означава, че има по-голям риск тя да излезе от мода.

Самата компания добре осъзнава това. Преди 10-ина години Moncler бе паднала от производител на якета, които всеки уважаващ себе си мениджър и приятелите му носели в студените дни като тийнеджъри, до отшумяла фирма без идентичност. Затова те промениха дизайна на емблематичния си модел якета и наеха дизайнери като Джуня Уатанабе и френската модна къща Balenciaga. Бяха отворени и нови магазини.

В бъдеще фирмата иска да спечели по-голям дял от пазара на дизайнерски дрехи, оценяван на 101 млрд. евро, като увеличи селекцията си от ботуши за 995 долара и вълнени пуловери за 495 долара и обогати предложенията си на блузи за по 200 долара и други летни дрехи "без да изневери на марката".

За пролетта на 2014 г. Moncler е подготвила рокли със змийски десен и копринени бричове като част от линията Gamme Rouge.

"Отварянето на магазини по целия свят и предлагането на продукт, който може да се хареса на клиентите на различни пазари, диверсифицира риска", коментира президентът на фирмата Ремо Руфини, който я купи през 2003 ги и все още държи 32% от капитала ѝ. Eurazeo притежава дял от 32,3%, а Carlyle Group е собственик на 17,8%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:33 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още