IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-големият универсален магазин в Европа се позиционира като алтернатива на Amazon

El Corte Inglés от Испания планира да предостави своята широка логистична мрежа на разположение на трети страни

17:15 | 09.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Блокадите по света засегнаха особено силно сектора на търговията на дребно. За да излезе по-силна от тази криза, най-голямата група универсални магазини в Европа разчита на специална стратегия: El Corte Inglés от Испания планира да предостави своята широка логистична мрежа на разположение на трети страни.

Семейната компания иска да се възползва по този начин от растежа на електронната търговия, който се ускори от пандемията. Испанците се противопоставят така и на американския гигант Amazon на собствения си пазар.

El Corte Inglés има опит в отварянето на вътрешни услуги за външни страни. През 1969 г. групата отдели туристическата агенция за служителите си с успех. През годината преди пандемията Viajes el Corte Inglés допринесе с 21% за приходите на групата в размер на 15,3 милиарда евро.

Новият модел в логистиката показва как операторът на универсалните магазини се насочва към цифровото бъдеще. Това може да бъде и модел за германската Galeria Karstadt Kaufhof например, но изисква и мащабни промени, пише германският в. Handelsblatt.

Идеята на El Corte Inglés за промяната в логистиката е само част от фундаментално преструктуриране, което не е инициирано само от пандемията. Както всички големи търговци на дребно, испанците страдат от нарастващата тенденция към пазаруване онлайн. От 2015 г. оборотът на El Corte Inglés е в стагнация на ниво от около 15 милиарда евро.

Сега групата се изтънява и планира да съкрати около 3000 работни места чрез доброволни споразумения. Това са почти три процента от служителите, повече от всякога в историята на компанията.

Марта Алварес, която е трето поколение начело на семейната компания, възнамерява да разшири собствените дигитални предложения на концерна и да отвори нови бизнес области. В допълнение към логистиката последният пример за тези планове е навлизането в мобилните комуникации: през миналата седмица веригата универсални магазини обяви сътрудничество с мобилния оператор Más Movil, за да предлага в бъдеще договори за мобилни телефони и широколентови линии под собствената си марка Sweno.

През миналата година групата вече беше сключила договор с Más Movil за продажби на алармени системи за вкъщи. В момента веригата планира да влезе и в бизнеса с електроенергия със собствения си търговец на енергия. „Инициативите се основават на опита да станат по-малко зависими от продажбите на универсалните магазини и да отправят нови предложения към големия брой собствени клиенти и бизнес партньори“, казва експертът по търговия на дребно Филип Москосо от бизнес училището IESE.

Марта Алварес е ръководител на Съвета на директорите от 2019 г. Нейният осиновител, който почина през 2014 г., подцени онлайн тенденцията. El Corte Inglés създаде собствен уебсайт относително късно. Алварес повери на Виктор дел Позо задачата да настигне конкурентите. Дел Позо е главен изпълнителен директор от 2017 г. и е в El Corte Inglés от 18-годишната си възраст. Самият Алварес не участва в оперативния бизнес.

Последна актуализация: 12:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още