IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nestle и Starbucks сключиха лицензионно споразумение за 7,15 млрд. долара

С него швейцарският производител на храни ще има право да продава продуктите на американската верига кафенета извън заведенията ѝ

12:16 | 28.08.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Швейцарският производител на храни Nestle и Starbucks съобщиха, че са сключили лицензионно споразумение, чрез което швейцарската компания ще може да продава пакетирано кафе и чай на американската верига за кафе, съобщиха двете компании в прессъобщение.

Споразумението на стойност 7,15 млрд. долара позволява на Nestle да разпространява продукти на Starbucks с марките Starbucks, Seattle’s Best Coffee и TeavanaTM/MC извън магазините за кафе на компанията.

В рамките на споразумението също така швейцарският производител на храни ще вземе и 500 служители от Starbucks Corp. Nestle ще назначи служителите в САЩ и Европа, предимно в Сиатъл и Лондон, съобщиха от компанията в изявление.

„Това партньорство демонстрира в действие нашия дневен ред за растеж, давайки на Nestle несравнима позиция в бизнеса с кафе заедно с пълен набор иновативни марки. Със Starbucks, Nescafe и Nespresso ние обединяваме най-култовите марки за кафе в света“, заяви главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер в съобщение на компанията.

По думите му сътрудничеството между двете компании ще постави основите и за по-нататъшни възможности за растеж на швейцарския производител.

„Този международен съюз в сферата на кафето с Nestle е значително стратегическо постижение за растежа на Starbucks“, заяви от своя страна президентът и изпълнителен директор на американската компания Кевин Джонсън.

През май Nestle се съгласи да даде солидната сума от 7,15 млрд. долара за правата върху продуктите на Starbucks, включващи от кафе на зърна до капсули, обвързвайки разпространителната си мрежа с едно от най-големите имена в кафеената индустрия със своите 28 000 заведения.

В същото време Nestle от години изпитва затруднения със своите продукти в сегмента като Nespresso и Dolce Gusto, посочва Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още