IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nestle купи правото да продава кафето на Starbucks

Швейцарският гигант ще плати 7,15 млрд. долара в една от най-мащабните сделки в историята си

17:35 | 07.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Швейцарската Nestle ще плати 7,15 млрд. долара за правото да продава продукти на Starbucks - от кафе на зърна до капсули, пише Bloomberg. Това е третата най-мащабна сделка в 152-годишната история на хранителния гигант.

Срещу солидната сума компанията ще има право да продава пакетирани продукти на Starbucks в супермаркети, ресторанти и кетъринг. Кафето ще продължава да се пакетира в САЩ, става ясно още от условията по споразумението между двата гиганта.

С този ход Nestle ще подкрепи своите брандове Nescafe и Nespresso, които са достигнали лимита на своите продажби, смята агенцията. По Euromonitor Nescafe непрекъснато губи пазарен дял в последните години.

Като цяло продажбите на Nestle отбелязват своя най-бавен ръст за последните две десетилетия и анализаторите са категорични: Nestle се нуждае от голям бранд и то веднага.

За Ален Оберхубер от MainFirst Bank в Цюрих Starbucks е единственият бранд, който отговаря на нуждите на Nestle. Експертът посочва, че ходът е позакъснял, но пък е "абсолютно жизненоважна стъпка".

Надеждата е, че със сделката Nestle ще може да устои и на най-голямата си заплаха - JAB. Компанията похарчи 30 млрд. долара, за да създаде своя кафеена империя, подсилвайки я със звеното на Mondelez.

След новината акциите на Nestle поскъпват с над процент по време на търговията на борсата в Цюрих, след като от началото на годината записаха спад от 9 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:54 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още