Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Nestle обяви обратно изкупуване на акции за 21 млрд. долара

Новината излезе само няколко дни, след като американският инвеститор активист Даниел Льоб пое дял в компанията и призова за промени

Nestle обяви обратно изкупуване на акции за 21 млрд. долара

Снимка: Архив Ройтерс

Швейцарската компания Nestle обяви програма за обратно изкупуване на акции на стойност 20 млрд. швейц. франка (21 млрд. долара) само дни, след като американският инвеститор активист Даниел Льоб пое дял в компанията и призова за промени, съобщава Financial Times.

Nestle, която е собственик на брандове като Nespresso, водата Perrier и шоколадовите десерти KitKat, не споменава нищо за хедж фонда Third Point на Льоб, който пое дял от 1,25%. Според компанията решението за обратното изкупуване е било взето в резултат на преглед на капиталовата структура, започнал по-рано тази година.

Още по темата

В началото на седмицата Third Point обвини швейцарската група, че не успява да се адаптира към средата на по-бавен растеж и че остава в миналото със „старите си начини“ на работа. Хедж фондът отправи препоръки, които според него „драматично ще подобряват както профила на растеж, така и силата на печалба“ на Nestle, добавяйки, че обратното изкупуване на акции е „особено привлекателна опция за момента“. Делът на Third Point e на стойност около 3,5 млрд. долара.

През февруари главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер заяви пред журналисти, че обратните изкупувания „не са топ приоритетът“. По-важни са политиката на дивиденти и инвестициите в подкрепа на растежа.

Във вторник обаче компанията заяви, че обратните изкупувания са „жизнеспособна опция“ за създаването на акционерна стойност в контекста на ниските лихвени проценти и силното генериране на парични потоци.

Nestle е поискала регулаторно одобрение за обратното изкупуване много по-рано от тази седмица, казват запознати източници. Тя е получила одобрението в понеделник, което е довело и до последвалото обявление.

Бизнес моделът на швейцарската група – базиран на непрекъснат растеж на продажбите – се оказа под натиск заради забавянето на глобалната икономика и промяна в моделите на потребителските разходи.

В резултат на прегледа на капиталовите си разходи Nestle заяви още, че ще фокусира бъдещите си инвестиции върху категориите на храни и напитки с бърз растеж, като кафе, продукти за домашни любимци, храни за бебета и бутилирана вода. Тя ще се фокусира и върху икономиките с бърз растеж и ще търси възможности в сектора с продукти за здравето.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Пътят на дървесината до електрическа китара