Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Netflix повишава цените за абонаментите си в САЩ и Канада

Концернът увеличи броя на клиентите си въпреки предишните увеличения на цените, което показва, че членовете му са готови да приемат по-високи разходи

Netflix повишава цените за абонаментите си в САЩ и Канада

Снимка: Bloomberg L.P.

Netflix Inc повиши цената на месечния си абонамент с 1 до 2 долара на месец в САЩ в зависимост от плана, за да плаща за нови програми и да се конкурира на пренаселения пазар на стрийминг телевизия, предава Ройтерс.

Стандартният план в САЩ, който позволява две едновременни устройства, вече струва 15,49 долара на месец, в сравнение с 13,99 долара по-рано.

Още по темата

Цените се повишават и за Канада, където стандартният план достигна 16,49 канадски долара от 14,99 канадски долара.

Акциите на Netflix поскъпнаха с близо 3% до 533,84 долара за брой на борсата Nasdaq в петък, след като Ройтерс разпространи новината за повишението на цените. Те приключиха сесията с ръст от 1,3% до 525,69 долара.

Повишенията, които са първите на тези пазари от октомври 2020 г. насам, влизат в сила незабавно за новите клиенти. Съществуващите абонати ще плащат новите цени през следващите седмици, когато получат месечните си сметки.

„Наясно сме, че хората имат по-голям избор от всякога и се стремим да предоставим още по-добро изживяване за нашите членове", заяви говорител на Netflix. „Актуализираме цените си, за да можем да продължим да предлагаме голямо разнообразие от качествени възможности за забавление. Както винаги, предлагаме редица планове, така че членовете да могат да изберат цена, която е подходяща за техния бюджет“, добави говорителят.

Най-голямата услуга за стрийминг в света е изправена пред най-голямата конкуренция досега от страна на компании, които искат да привлекат зрители към онлайн развлеченията. Walt Disney Co, WarnerMedia на AT&T Inc , Amazon.com Inc и Apple Inc са сред конкурентите, които влагат милиарди в нови програми.

„Netflix увеличи броя на клиентите си въпреки предишните увеличения на цените, което показва, че членовете ѝ са готови да приемат по-високи разходи“, казва Марк Махани, анализатор от Evercore ISI. „Това е доказателство, че Netflix има ценова мощ", добавя Махани.

Netflix заяви, че през 2021 г. ще похарчи 17 млрд. долара за програмно съдържание. Компанията не е оповестила разходите си за 2022 г.

Цената на премиум плана на Netflix в САЩ, който дава възможност за четири стрийма едновременно и излъчване в Ultra HD качество, беше увеличена с 2 долара до 19,99 долара на месец. За основния план на Netflix, с един източник, цената се повишава с 1 долар до 9,99 долара на месец.

Стандартният американски план на Netflix, който е 15,49 долара на месец, сега струва повече от този на конкурентите. HBO Max, собственост на AT&T Inc, в момента предлага промоция от 11,99 долара на месец за 12 месеца. Цената на Disney+ на Walt Disney Co е 7,99 долара на месец или 79,99 долара на година.

Съединените щати и Канада са най-големият регион на Netflix със 74 млн. потребители към септември 2021 г. На региона се падат близо 44% от приходите на компанията през третото тримесечие на 2021 г., или около 3,3 млрд. долара.

По-голямата част от неотдавнашния ръст на абонатите на компанията е генериран  от чужбина.

Ръстът на абонатите на Netflix се забави от бума в началото на пандемията на COVID-19, но се възстанови с помощта на глобалния феномен „Игра на калмари“, антиутопичен трилър от Южна Корея, пуснат през септември. Общият брой на абонатите в световен мащаб достигна 213,6 млн.

Следващият отчет за абонатите на компанията ще бъде представен в четвъртък, когато Netflix ще публикува тримесечните си данни. Анализаторите прогнозират, че компанията ще отчете 8,5 млн. нови абонати от октомври до декември, според анкета на на Thomson Reuters I/B/E/S, с което глобалната ѝ абонаментна база ще достигне 222 млн.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Картина на Баския бе продадена на търг за 85 млн. долара