Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Новият отчет на WPP разкрива колко сериозен е сривът в рекламната индустрия

В част от регионите групата отчита 30% спад на приходите

Новият отчет на WPP разкрива колко сериозен е сривът в рекламната индустрия

Снимка: Getty Images

WPP разкри колко голям е сривът в рекламната индустрия, обявявайки, че приходите ѝ са се свили с 30% в някои региони, а старши мениджърите решиха да намалят заплащането си, за да опазят финансовото положение на организацията, пише Bloomberg.  

Най-голямата рекламна група в света очаква влиянието на Covid-19 върху бизнеса да се увеличи в краткосрочен план и твърди, че не е възможно да оцени пълните последствия и колко дълго ще траят те, обяви WPP.

Множеството агенции на WPP, опериращи в над 100 държави, са показателни за индустрията, докато коронавирусът води до драстично свиване на маркетинговите бюджети. Приходите на групата са се свили със 7,9% през март, а в Китай, Хонконг, Тайван и Макао са се понижили с 30%. В Германия спадът е с 15 на сто, а във Великобритания с 9,8%, докато в САЩ е с 3,7% на годишна база.

Още по темата

WPP вече спря да плаща на акционерите, след като редица индустрии – от авиокомпании до ресторантите и киноверигите, намалиха драстично разходите си за реклама, за да могат да оцелеят. Освен това компанията обяви, че ще съкрати работни места, но не уточни какъв брой.

Рекламният пазар е изправен пред по-голям спад от този през финансовата криза от 2008 г., а този път глобални рекламни групи като WPP са в по-слаба позиция заради конкуренцията на консултантски фирми и американски технологични групи. Това може да направи възстановяването по-дълго и болезнено.

Мерките, наложени от главния изпълнителен директор Марк Ред, за овладяване на ситуацията могат да облекчат част от тези болки. WPP заяви, че действията за опазване на печалбата, включително доброволният отказ от заплати на старшите служители, ще спестят между 700 и 800 млн. паунда (873-997 млн. долара) тази година.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Debenhams съкращава още 2500 служители