IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Оцени ли пазарът сирене от кашу?

При ферментацията на продуктите сме заложили на традиции от миналото, но използваме иновативни технологии и влагаме ядки и кашу, посочи Вера Тинкова от Cheese The Queen

12:35 | 11.09.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Cheese The Queen&nbsp;</em></p>

Снимка: Cheese The Queen 

Идеята за създаване на компанията Cheese The Queen, която произвежда сирене от кашу, се е зародила преди около шест години. Създаването на рецептите е отнело около три години и от 2017 г. продуктите са вече пазара. Това разкри собственикът на дружеството Вера Тинкова в Bloomberg TV Bulgaria Interview.

Тя посочи, че целта на компанията е създаването на храна, която в компактен размер да може да даде на потребителите високи хранителни стойности, като в основата стоят експериментите и тестовете.

Идеята е храната да съчетава удоволствието и полезните качества”, отбеляза Тинкова и обясни, че компанията произвежда сирена, като използва 100% кашу. 

Идеята се реализира с лични спестявания. По думите й първоначалното вложение за създаването ѝ е било около 40 хиляди лева, като на по-късен етап разходите са се увеличили заради допълнителните инвестиции в машини за самото производство на малката фабрика.

Тя коментира, че технологията е сложна, но при ферментацията са заложили на традиции от миналото, но сега при производството на сирена се използват иновативни технологии и се влагат ядки и кашу.

“Когато човек е сигурен, че нещо трябва да стигне до света, трябва просто да скочи смело в неизвестното и да се справя с всички предизвикателства, които дойдат по пътя”, смята предприемачът и потвърди, че се увеличава капацитетът на производството.

Екипът на Cheese The Queen се състои от петима служители, които изпълняват различни роли. Пандемията се е оказала предизвикателен период за дружеството, което е планирало посещения на няколко изложения за периода април-май. Тинкова разказа още, че положителното е, че онлайн продажбите са нараснали значително, защото хората са оценили пакета от здравословна храна, който са предложили по време на пандемията от коронавирус.

„Пуснахме пакет от пет сирена и едно подарък, което се превърна в бестселър в този период, но цялата ситуация около коронавируса обърна фокуса на хората върху здравето и върху храните, които приемат, и е основа на една здрава имунна система“, поясни мениджърът. Тя е на мнение, че по този начин се вдига интересът към качествени, растителни храни, които помагат на здравето.

Тя посочи, че компанията работи основно на европейските пазари, като плановете ѝ за следващата година са за навлизане в нови страни, включително в Канада и някои азиатски държави.

По отношение на пазара в България собственичката на Cheese The Queen посочи, че той е труден, но компанията иска продуктът ѝ да се продава в нашата страна, защото е произведен в у нас.

Според Тинкова хората в страната се информират все повече за качеството на храната и посочи, че това е положителна тенденция.

Каква е технологията на „сирене“ от ядки? Колко дълго зрее продуктът? Защо се използва куркума? Каква е връзката на производството с Виетнам и Буркина Фасо? Какво е да имаш кауза да произвеждаш нещо различно? Намери ли своята ниша Cheese The Queen? Лукс ли ще са продукти с черен чесън и трюфели?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на рубриката Bloomberg TV Bulgaria Interview гледайте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:17 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още