Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Оценката на StockX скочи до 3,8 млрд. долара

Компанията завърши нов кръг на финансиране, а според източници планира да излезе на борсата още тази година

Оценката на StockX скочи до 3,8 млрд. долара

Снимка: Pixabay

Компанията за препродажба на маратонки StockX завърши нов кръг за набиране на капитал, който я оцени на 3,8 млрд. долара, пише CNBC.

“Тази новина подсказва за високо признание и вълнение за дългосрочната стойност на бизнеса на StockX“, посочва в съобщение до медиите главният изпълнителен директор Скот Кътлър. „Фунфаменталните промени в поведението на купувачите и инвеститорите предагат огромна възможност за растеж на StockX”.

Altimeter Capital оглави кръга, който включва по-ранни инвеститори и нови като Dragoneer Investment Group. Освен това компанията беше потвърдила и че част от служителите ѝ ще продадат акции. Тези новини повишиха оценката на StockX с 35% спрямо декември 2020 г., когато тя беше 2,8 млрд. долара.

Още по темата

По думите на Джаред Мидълман, партньор в Dragoneer, компанията се е утвърдила като един от най-важните онлайн магазини за младите потребители. „Тази позиция отключи редица обещаващи нови възможности за растеж и ние сме развълнувани да подкрепим екипа на StockX, докато той работи, за да реализира този потенциал“.

Според източници StockX планира да стане публична през втората половина на 2021 г. В отговор на тези спекулации говорител на компанията посочва: „В момента фокустт ни е върху глобалната експанзия и диверсификацията на категориите продукти, докато продължаваме да разрастваме основния ни бизнес. Пред нас стоят огромни възможности и мисията ни в момента е да се възползваме“.

Компанията, която някога се определяше като „Фондова борса за маратонки“ увеличи предложенията си, залагайки на чанти, електроника и други. Но основният ѝ бизнес си остава същият – потребителите могат да купуват или продават стоки на отворен пазар, като StockX предлага платформата и нишово съдържание, свързано с това, което нарича „сегашната култура“.

Пандемията на Covid-19 доведе до ръст на продажбите на спортни стоки и StockX спечели от всичко това. През 2020 г. тя генерира приходи за над 400 млн. долара. Брутният обем на продадените стоки достигна 1,8 млрд. долара.

Пазарът за препродажби става все по-популярен сред потребители от всякакви възрасти. Сайтът The Real Real например стана публичен през 2019 г., а Poshmark направи борсовия си дебют по-рано тази година. StockX се конкурира със сходни платформи като Stadium Goods и GOAT, но е смятан за лидер на пазара.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Продажбите на LVMH за тримесечието са по-добри дори и от тези през 2019 г.