Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Пазарната капитализация на Prada се сви с 864 млн. долара след слаби резултати

Забавянето на китайската икономика очевидно взима нова жертва в лицето на модната компания

Пазарната капитализация на Prada се сви с 864 млн. долара след слаби резултати

Снимка: Архив Ройтерс

Забавянето на китайската икономика взима нова жертва. Акциите на италианската модна къща Prada поевтиняха до най-ниското си ниво от 2016 г. насам, след като по-слабо представяне в най-големия потребителски пазар в света допринесе за неочакван спад в годишната печалба, съобщава Bloomberg.

Вписаната в Хонконг група за луксозни стоки отдаде спада в Азия най-вече на китайските туристи, които не харчат толкова в Хонконг и Макао заради по-слабия юан. При други луксозни марки, включително Gucci, по-слабите покупки от китайски туристи се компенсират от засилените разходи на континента, но Prada не успява да засече подобна тенденция, казват анализатори на Citigroup.

Още по темата

Продажбите на Prada в Китай остават без промяна за годината - „значителна промяна“ след ръста от първото полугодие от 17%, отбелязва Citigroup. Сривът в цената на акциите днес изтри 864 млн. долара от пазарната капитализация на компанията.

Китайските потребители стават все по-внимателни на фона на най-бавното икономическо разширяване от почти три десетилетия и търговска война със САЩ. Макар че автомобилите и телефоните iPhone засега са виждали и по-големи спадове, резултатите на Prada ще предизвикат опасения, че новобогаташите от средната класа ограничават луксозните си покупки. За индустрия, която разчита на китайското търсене за 30% от глобални луксозни разходи в размер на 1 трлн. долара, това наистина е тревожно.

Оперативната печалба на Prada за 2018 г. се е свила с 10% до 323,8 млн. евро на годишна база, което е под оценките за 378 млн. евро на анализатори. Акциите на Prada се сринаха с 11% в Хонконг, губейки 38% от стойността си през последната година.

Печалбата на Prada се свива четвърта поредна година, намалявайки с над 50% от пика им през 2014 г., след като групата повиши цените на чантите си и се забави твърде много със създаването на продукти, които да последват най-добре продаваната ѝ серия Galleria.

Тази година обаче приходите се завърнаха към растеж, тъй като брандът представи нови чанти, като Sidonie за 3000 долара, и свежи модели с материали на по-приемливи цени, които привлякоха по-младите потребители. Сумата на инвестициите в електронната търговия и социалните медии, както и откриването на временни магазини и организирането на партита, за да се предизвика нов интерес към бранда, доведоха до допълнителни разходи.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Първата известна рисунка на Гоген беше продадена на търг