IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пазаруващите американци дадоха тласък на приходите на Gucci

Модната къща отчете ръст на приходите си за първото тримесечие от 38%

13:13 | 25.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американските потребители помогнаха за силния старт на годината на модната компания Gucci. Приходите на италианската модна къща нараснаха с 38% през първото тримесечие на годината до 1,87 млрд. евро. Това съобщи корпорацията собственик на марката Kering, цитирана от Wall Street Journal. Като се изключат ефектите на силното евро ръстът е от 49%.

Основна причина за това са продажбите в Северна Америка и особено в САЩ, които се покачват с 64%. Резултатите отбелязват още едно тримесечие на бурен ръст за Gucci, която се превърна във втората по големина луксозна марка по продажби, изпреварвайки Hermès и водена единствено от Louis Vuitton.

В същото време компанията отчита един от най-големите си темпове на повишения, коригирано спрямо валутните ефекти, за последните три години.

Според главния финансов директор на Kering Жан-Марк Дюплекс Gucci е имала добро представяне сред потребителите при търговията на дребно както в универсалните магазини, така и онлайн.

В същото време Duplaix се опита да охлади очакванията, че Gucci ще може да поддържа подобни изключително силни темпове на ръст – мотив, повтарян многократно от ръководството на Kering преди публикуването на последните отчети. „С напредването на годината трябва да видим нормализиране на растежа“, заяви той.

Другите две големи марки на Kering - Saint Laurent и Bottega Veneta, отчитат значително по-ниски темпове на растеж, разширявайки пропастта между Gucci и другите марки на конгломерата. Приходите на Saint Laurent нарастват с 12% до 408 млн. евро. В същото време тези на Bottega Veneta се свиват с 6% въпреки ръста от 0,7% след елиминиране на ефектите от силното евро.

Цялостните приходи на Kering нарастват с 27% до 3,1 млрд. евро. Отчетът за тримесечието е първият път, в който конгломератът представя резултатите си без германската спортна компания Puma. През януари Kering обяви, че се разделя с по-голяма част от контролния си пакет в компанията, възнамерявайки да разпредели 70% от акциите на марката между акционерите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още