Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Пазарът на луксозни стоки втора ръка в Китай се разраства

Китайските потребители ще представляват близо 50% от световния луксозен пазар до 2025 г.

Пазарът на луксозни стоки втора ръка в Китай се разраства

Снимка: Giulia Marchi/Bloomberg

Любовта на Китай към лукса се разпространява в някога избягвания сектор на стоки втора употреба, пише Ройтерс.

Бързото разрастване през последните години на онлайн платформи за продажби на луксозни стоки втора ръка спомогна за разширяване на пазара, подобно на тези на американския онлайн търговец на луксозни стоки The RealReal или европейския Vestiaire Collective.

„Доходите ни отбелязаха скок тази година по време на пандемията, тъй като физическите магазините са предимно затворени“, каза Сю Вей, основател на Plum, компания за употребявани луксозни продукти в Пекин, която е особено популярна сред жените между 1981 и 1996 г.

Китайските потребители традиционно избягват стоките втора ръка, макар че това претърпя промяна през последното десетилетие благодарение на по-младите и по-екологично настроените потребители, търсещи достъпни стоки от висок клас. 

Още по темата

„В сравнение с напълно новите продукти, тези втора ръка са по-икономични за тях“, каза Сю. Ръстът на продажбите в Plum е средно над 25% на месечна база през първата половина.

Действителният размер на китайския пазар на луксозни стоки втора ръка е малък с примамливи платформи като Plum, Ponhu и Feiyu, които залагат на силен растеж през следващите години.

Съвместен доклад на Китайския университет за международен бизнес и икономика и Isheyipai, платформа за луксозни сделки втора ръка, изчислява, че продажбите на луксозни продукти втора употреба в Китай представляват само 5% от общия пазар на луксозни стоки, в сравнение с 28% в Япония и 31% в САЩ.

Консултантската компания Bain изчислява, че китайските потребители ще представляват близо 50% от световния луксозен пазар на стойност около 374-386 млрд. долара до 2025 г.

Данните показват още, че 52% от потребителите на луксозни стоки втора употреба в Китай са на възраст под 30 години, сегмент по-голям от цялото население на САЩ.

По статията работи: Веселина Василева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Nestle повиши прогнозата си за органичните продажби през 2020 г.