Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

PepsiCo продава няколко марки за сокове за 3,3 млрд. долара

Компанията иска да се фокусира върху други части на своя бизнес

PepsiCo продава няколко марки за сокове за 3,3 млрд. долара

Снимка: Bloomberg L.P.

PepsiCo продава Tropicana, Naked и други марки сокове, а купувачът е френската компания за дялово инвестиране PAI Partners. Сделката е на стойност 3,3 млрд. долара и е сключена в момент, в който PepsiCo иска да подкрепи своя счетоводен баланс и да се фокусира върху по-здравословни храни и напитки с нула калории, пише Bloomberg.

Американският гигант в производството на безалкохолни напитки ще запази 39% миноритарен дял в създадената нова холдингова компания за брандовете, а също така е предоставила на PAI неотменима възможност за закупуване на определени компании за сокове в Европа, гласи изявлението.

PepsiCo заяви, че планира да използва средствата от сделката, за да подкрепи финансите си и да инвестира в по-широкия си бизнес.

Базираната в Париж PAI е опитен инвеститор в сферата на храната и напитките и се нарежда след Refresco, най-големия независим бутилиращ напитки в света. Предложеното съвместно предприятие с PepsiCo е подобно на това, което компанията създаде при сливането на своя бизнес със сладолед R&R с големи част от подразделението на Nestle за сладолед за създаването на Froneri.

Още по темата

“Това съвместно предприятие с PAI ни позволява да реализираме значителна стойност, докато предлагаме фокуса и ресурсите, необходими за генерирането на допълнителен дългосрочен растеж за тези обичани брандове“, коментира председателят и главен изпълнителен директор на PepsiCo Рамон Лагуарта.

„В допълнение това ще ни даде свободата да се концентрираме върху текущото ни портфолио от различни предложения, включително да разширим портфолиото ни от здравословни снаксове, напитки с нула калории и продукти като SodaStream, които са фокусирани върху това да са по-добри за хората и за планетата“, допълва той.

Бизнесът на PepsiCo със сокове генерира 3 млрд. долара нетни приходи през 2020 г. Главният финансов директор на компанията Хю Джонстън отбеляза в интервю, че маржовете на бизнеса са по-ниски от средните за PepsiCo, а споразумението постепенно ще подобри маржовете“.

„Категорията със сокове очевидно имаше известни предизвикателства през последните десет и повече години, а наскоро бизнесът набра известна инерция и ние започнахме да мислим къде искаме да приоритизираме нашите усилия, ето защо взехме решение, че има смисъл някой друг да управлява Tropicana”, коментира Джонстън.

Сделката позволява на PepsiCo да съсредоточи усилията си в други части на своето портфолио, докато все още се радва на част от приходите на звеното си за сокове.

Акциите на PepsiCo повишиха стойността си с 0,4% до 157 долара преди началото на борсовия ден в Ню Йорк. От началото на годината стойността на книжата е нараснала с 5,4% до понеделник, в сравнение със 17% ръст на индекса S&P 500.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Pernod Ricard разширява онлайн присъствието си с ново придобиване