IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

P&G обмисля раздялата си с различни козметични брандове

Сред тези, които най-вероятно ще бъдат продадени, са парфюмите, гримовете и продуктите за коса

08:52 | 17.03.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Procter & Gamble Co. (P&G) проучва възможностите за продажба или листване на борсата на част от своите козметични брандове чрез една сделка, споделят пред Bloomberg лица, запознати с плановете на американския конгломерат. Ходът е част от намеренията на компанията да ускори отделянето си от над 100 продуктови линии.

Производителят работи по плана, твърдят източниците, въпреки че детайлите не са уточнени, включително и това кои продукти ще бъдат отделени. Компанията обаче може и да не се реши на този ход, поясняват лицата.

Козметичното подразделение на P&G включва разнообразни продукти, измежду които гримовете с марка Covergirl, крема за кожа SKII, шампоаните Herbal Essence и парфюми и дезодоранти. P&G преразглежда всеки бранд, тъй като компанията иска да се раздели с тези, които не й гарантират водеща позиция на пазара.

Сред тези, които най-вероятно ще бъдат продадени, са парфюмите, гримовете и продуктите за коса. Освен това щатската компания търси варианти за преструктуриране на двете си най-големи марки – шампоаните Pantene и кремовете за грижа за кожата Olay.

Също така P&G проучва вариантите за продажбата на бизнеса си с продукти за коса с марка Wella, допълват анонимните източници.

Козметичното звено на щатския гигант генерира продажби за 19,5 млрд. долара през годината до юни 2014 г. Това са близо 23% от общите й приходи от 83 млрд. долара. Приходите от продажби в сегмента намаляват през последните години, като общите за миналата година са почти същите като тези за 2010 г.

През януари P&G оповести, че печалбата през второто тримесечие спада с 31%, тъй като по-силният долар е изял продажбите и печалбите на международните й поделения.

Въпреки че компанията продължава да се фокусира по-тясно върху бизнеса си, ориентиран към продукти за домакинството и личната грижа, „значителният бизнес портфейл, продуктовите иновации и напредъкът по отношение на производителността не бяха достатъчни, за да засенчат валутните изменения“, коментира междинния отчет главният изпълнителен директор на P&G Ей Джи Лафли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още