IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

По-слабото търсене на сладолед в Европа засегна продажбите на Unilever

Основните продажби в развиващите се пазари нарастват със 7,4% през второто тримесечие, докато компанията отчита спад при развитите икономики

10:47 | 25.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Британско-холандската компания за търговия с потребителски стоки Unilever Plc обяви по-слаб от очакваното тримесечен ръст при продажбите, засегнат от неблагоприятните метеорологични условия в Европа и Северна Америка, както и заради забавянето на растежа в Индия, съобщава Ройтерс. 

Производителят на сапуна Dove и сладоледа Ben & Jerry заяви, че продажбите са нараснали с 3,5 на сто през второто тримесечие на 2019 г. Това е по-малко от очакваните 3,7% от анализаторите.

„Ускоряването на растежа остава наш главен приоритет и ние продължаваме да развиваме нашето портфолио и да търсим бърз канал за растеж и географски възможности, както и да обръщаме внимание на онези места, където ръстът не отговаря на нашите стремежи“, посочва главният изпълнителен директор на компанията Алън Джоуп.

Ръководителят, който пое поста през януари тази година, обръща внимание на пазари като Виетнам и Бангладеш, където започва да се оформя средна класа, което бързо увеличава търсенето на продуктите на компанията.

Основните продажби в развиващите се пазари нарастват със 7,4% през второто тримесечие, докато Unilever отчита спад при развитите икономики, главно заради по-слабите продажби на сладолед в Европа през април и май.

Оборотът се понижава до 13,7 млрд. евро (15,25 млрд. долара), като компанията заяви, че продължава да очаква целогодишният ръст на продажбите да остане в долната част на диапазона от 3 до 5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:44 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още