IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

По-слабото търсене в Азия засегна резултатите на Swatch

Протестите на "жълтите жилетки" във Франция също са се отразили негативно на продажбите на производителя на часовници

15:45 | 31.01.19 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Швейцарският производител на часовници Swatch Group съобщи, че бизнесът му се е забавил през последните три месеца на 2018 г. заради спадове в Азия и слаби продажби във Франция. Това е довело до по-ниски от очакванията резултати за цялата година, съобщава Ройтерс.

„В Азия през последните три месеца на годината се появи спад в търсенето, особено при продажбите на едро“, каза производителят на по-бюджетните часовници Swatch, спортните Tissot и луксозните Breguet в четвъртък, посочвайки и „много слабото“ представяне във Франция.

Китайските туристи пазаруват по-малко в чужбина, а политическите протести на „жълтите жилетки“ във Франция са натежали на продажбите на луксозни часовници през последните месеци, което доведе до остро поевтиняване на акциите на Swatch през втората половина на 2018 г.

Swatch Group очаква здравословен растеж през 2019 г. въпреки силната база за сравнение през първата половина на 2018 г.“, каза групата, базирана в швейцарския град Биел, добавяйки, че бележи „стабилен растеж“ през януари.

„Лидерската позиция на Swatch Group в Китай ще се превърне в основна възможност за групата през 2019 г. дори ако продължаващите пазарни сътресения продължат да влияят негативно“.

Продажбите на компанията са се повишили с 5,7% при постоянни валутни курсове на годишна база до 8,48 млрд. франка (8,54 млрд. долара), което е под прогнозата за 8,65 млрд. франка в анкета на Ройтерс.

Нетната печалба се е повишила с 14,8% на годишна база до 867 млн. франка, което също е под прогнозата за 952 млн. франка. Това накара Swatch Group да предложи по-нисък от очакванията дивидент в размер на 8 франка на акция.

Производителят на луксозни стоки LVMH, който е собственик на брандовете часовници TAG Heuer, Zenith и Hublot, във вторник съобщи за 9-процентов ръст на сравнимите продажби през последното тримесечие на 2018 г. Компанията е била подкрепена от по-добро търсене на кожени стоки в Китай и като цяло остана положителна настроена към перспективите си за настоящата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:17 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още