Френската компания за луксозни стоки LVMH планира да промени огромната линия от продукти на Tiffany, за да се съсредоточи повече върху златото и скъпоценните камъни и да отнесе на по-високо ниво сребърните й гривни след финализирането на придобиването на американската компания за бижута на стойност 15,8 млрд. долара този месец, предава Ройтерс.
Шестима източници, включително двама души с вътрешна информация за дейността на Tiffany, съобщават пред Ройтерс, че собственикът Louis Vuitton вероятно ще промени и външния вид на магазините на компанията за бижута и ще засили присъствието й в Европа и Азия.
Над една трета от 320-те магазина на Tiffany се намират в САЩ и двама източници определят повечето от тях като старомодни, грозновати и нуждаещи се от преустройство.
“LVMH може да даде на Tiffany времето и парите, от които се нуждае, за да направи някои големи инвестиции в гамата от продукти и в магазини в цял свят и да почака те да се отплатят в средносрочен план“, казва един от източниците.
На среща в голяма зала в Ню Йорк с 14-те хиляди служители на Tiffany на 8 януари, ден след като LVMH установи ново ръководство, новите шефове на групата са очертали първоначалните си планове да се съсредоточат върху луксозните бляскави бижута, разкрива източник, който е присъствал на събитието. Групата обмисля също да създаде линия часовници на Tiffany, допълва друг източник, запознат с плановете.
За разлика от конкуренти като Cartier, собственост на Richemont, и Van Cleef & Arpels, както и от бранда на LVHM Bulgari, продуктите на Tiffany варират от сребърни обеци за 150 долара до диамантени огърлици за десетки милиони долара.
Сребърните бижута имат брутни маржове от около 90% и са съвършеният входен пункт за по-млади, не толкова заможни купувачи, но топ имената в индустрията се нуждаят и от гама в средния и високия сегмент с цена над 100 хил. долара, за да създадат аура на ексклузивност, казват експерти.
Във видео послание до служителите ръководителят на LVHM Бернар Арно, който е и най-богатият французин, е заявил, че иска да издигне позицията на Tiffany, дори това да отнеме време.
„Освен това ще отдадем приоритет на дългосрочната привлекателност на Tiffany пред краткосрочните ограничения“, е казал Арно, според човек, присъствал на срещата.
Най-голямата група за луксозни стоки в света LVHM беше разтърсена от коронавирусната пандемия и приходите й от продажби в магазините на летищата се сринаха, но най-големите й брандове се задържаха над водата.
Арно е известен с това, че се появява неочаквано в магазините, включително в магазин на Tiffany в Сеул след обявяването на сделката в края на 2019 г., когато посочил пропуски като оставен на щанд продукт за почистване и розова бележка с надпис „Изчерпано“, която била поставена върху продукт, съобщават запознати източници.
LVMH трябва да обяви резултатите си за 2020 г. по-късно във вторник.
Tiffany си възвърна част от позициите чрез онлайн продажби и заздрави присъствието си в Китай през последното си тримесечие. Бижутата като цяло – един от най-бързо растящите сектори при луксозните стоки през последните години, устоява по-добре от други сектори по време на пандемията.
Tiffany има по-малка експозиция от конкурентите си към Азиатско-Тихоокеанския регион, който е голям двигател на продажбите на луксозни стоки. Регионът съставлява 28% от приходите й от продажби на стойност 4,4 млрд. долара през 2019 г. Делът на Европа е 11%.
LVMH ще прегледа представянето на магазини и на локации и може да използва влиянието си, за да постигне по-добри наемни договори или да открие по-добри обекти, освободени от други брандове в групата.
Базираната в Ню Йорк Tiffany, основана през 1837 г., стана световно известна с филма от 1961 г. „Закуска в Тифани“ с участието на Одри Хепбърн, но нови маркетингови усилия може да помогнат на бранда.
Александър Арно, едно от четирите деца Арно с роли в LVHM, а сега и изпълнителен вицепрезидент на Tiffany, отговарящ за продуктите и комуникацията, е заявил на срещата в Ню Йорк, че ще се съсредоточи върху рекламните кампании и привличането на млади клиенти.
Младият Арно ще работи с новия главен изпълнителен директор Антъни Ледру, който управляваше глобалните търговски дейности на Vuitton, но също така е известен с управлението на гамата й с луксозни бижута, а преди това е заемал високи позиции в Tiffany и Cartier.
Той наследява Алесандро Болиоло, който вече контролираше многогодишното реновиране на флагманския магазин на Tiffany на Пето авеню в Ню Йорк и покупката на 80-каратов овален диамант, украсяващ огърлица, която впоследствие се превръща в най-скъпото бижу на марката.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025