Датският производител на играчки Lego заяви, че Томас Кърк Кристиансен - четвърто поколение от семейството на милиардерите, което притежава най-голямата компания за играчки в Европа - ще заеме поста председател на Борда на директорите, съобщава Bloomberg.
Кристиансен ще замени Йорген Виг Кнудсторп, бивш главен изпълнителен директор на компанията, който ще продължи да бъде член на Борда и да развива марката, заявиха от Lego в сряда.
Промяната бе обявена, след като Lego отчете 3% ръст на печалбата миналата година, което доведе до нетна печалба от 8,31 млрд. крони (1,24 млрд. долара). Приходите се повишиха с 6% до 38,5 млрд. крони, което е нов рекорд за производителя на играчки.
41-годишният Томас Кърк Кристиансен е едно от трите деца на Кйелд Кърк Кристиансен, който е внук на основателя на Lego. От 2016 г. насам Кйелд Кърк Кристиансен започва да предава повече отговорности на своя син.
Възрастният Кристиансен вече е разпределил голяма част от богатството си между трите си деца, като всяко притежава по около 4,3 млрд. долара според индекса на Bloomberg Billionaires.
Йорген Виг Кнудсторп беше в основата на връщането на компанията към растеж през последното десетилетие. Бившият консултант на McKinsey оптимизира продуктите на бранда и успя да сложи край на години на загуби, за да създаде най-печелившия производител на играчки в света. Но в последните години от мандата му на изпълнителен директор Lego отчете спад в приходите и печалбата след години на бързо разрастване, което доведе до раздута база на разходите.
В сряда от компанията заявиха, че резултатите от 2019 г. са подпомогнати от увеличаване на приходите от продажби с едноцифрен процент в Америка и Западна Европа, докато в Китай растежът е „силен и с друцифрен процент“.
„Ние надминахме индустрията на играчките и увеличихме продажбите и пазарния дял на всички най-големи наши пазари“, казва в изявлението изпълнителният директор Нийлс Б. Кристиансен.
Производителят е насочил поглед към Китай като основен стратегически пазар за растеж и на този етап има 140 магазина в страната, сред които и т. нар. "флагмански магазин" в Пекин. През 2020 г. планира да отвори 80 нови магазина в още 20 китайски града, а досега скандинавците са представени в общо 35 метрополиса в азиатската държава.
За 2020 г. Lego очаква „едноцифрен растеж“ с темпове, надвишаващи останалата част от пазара на играчки. Изпълнението на този план ще бъде задвижвано от „иновации на продуктите и растеж на установени и стратегически пазари като Китай“.
Компанията не споменава за въздействие от коронавирусната епидемия. "Твърде рано е да преценяваме, но кризата с вируса не променя плановете за ръст. Целта пред Lego е нов ръст в едноцифрен процент", казва Кристиансен, цитиран от DPA.


Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава