Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Премиум абонатите на Spotify се увеличиха с 31%, но компанията остава на загуба

Услугата за стрийминг преодолява забавянето на рекламните приходи заради разпространението на коронавируса

Премиум абонатите на Spotify се увеличиха с 31%, но компанията остава на загуба

Снимка: Getty Images

Докато повечето браншове страдат от последиците от пандемията на коронавируса, най-голямата в света услуга за стрийминг на музика Spotify се възползва от кризата. Както обяви в сряда шведската компания, броят на плащащите потребители се е увеличил с 31 процента през първото тримесечие на тази година. През първите три месеца приходите нараснаха с 22% на годишна база до 1,8 милиарда евро, преодолявайки забавянето на рекламните приходи заради разпространението на коронавируса, предава CNBC.

Цената на акциите на шведската компания за музикален стрийминг се повиши с 2% преди началото на борсовата сесия в САЩ.

Spotify, която пусна своята услуга преди десетилетие и се сблъсква с ожесточена конкуренция от Apple и Amazon.com, печели като продава музикални абонаменти и показвайки реклами на потребителите на безплатната си услуга.

„Късметлии сме, че като бизнес успяхме да оперираме с много малки проблеми и надеждата ни е, че предоставянето на музика, информация и бягство за мнозина, може да донесе известна радост и успокоение“, посочва Spotify в изявлението си.

Още по темата

За второто тримесечие тя очаква премиум абонатите ѝ да са в диапазона 133-138 млн. души. Анализаторите очакват 136,5 млн. според оценка на Refinitiv.

Освен това Spotify прогнозира, че общите ѝ приходи ще са между 1,75 млрд. евро и 1,95 млрд. евро, под очакваните 2,02 млрд. евро от анализаторите.

Компанията твърди, че наблюдава забавяне на рекламните приходи още от последните седмици на март, тъй като рекламодателите са започнали да свиват бюджетите си заради коронавируса.

Въпреки това през първото тримесечие броят на абонатите на премиум услугата е скочил с 31% спрямо година по-рано. Прогнозата на анализаторите беше за 128,6 млн. плащащи потребители.

Приходите са се повишили до 1,85 млрд. евро за трите месеца, завършили на 31 март, от 1,51 млрд. евро преди година. 1,86 млрд. евро пък беше очакването на анализаторите.

Компанията обяви, че загубата ѝ е 20 цента на акция, при очаквани 49 цента на акция.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
LVMH даде сделката за покупката на Tiffany за одобрение от ЕС