Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Премиум напитките и отварянето на баровете засилиха продажбите на Diageo

Продажбите на премиум продукти формират над половината от нетните продажби

Премиум напитките и отварянето на баровете засилиха продажбите на Diageo

Снимка: Bloomberg

Компанията за алкохолни напитки Diageo отчете ръст на продажбите за първото полугодие от почти 16%, подкрепен от луксозните напитки за употреба у дома. В същото време баровете увеличават поръчките си, отваряйки след блокадите заради коронавируса, съобщава Ройтерс.

Производителят на уискито Johnnie Walker, джина Tanqueray и тъмната бира Guinness заяви още, че ще ускори програмата си за обратно изкупуване на акции, целейки да завърши плана си за 4,5 млрд. паунда (6 млрд. долара) през финансовата си 2023 г., а не до края на юни 2024 г.

Още по темата

Diageo е най-големият производител на алкохолни напитки в света и спечели от запасяването на потребителите с алкохол у дома по време на пандемията. Често те се насочваха към по-скъпите видове алкохол.

Продажбите на премиум продукти формират над половината от нетните продажби.

С облекчаването на блокадите, особено в Европа и Северна Америка, баровете отново започнаха да зареждат напитки, купувайки повече от предишната година. Нетните продажби са се увеличили с 13% в Северна Америка и с 27% в Европа през полугодието на годишна база.

Влиянието на Covid е „различно в различните части на света в различни моменти от времето“, заяви главният финансов директор Лаваня Чандрашекар. „Където няма ограничения, виждаме, че търговията понякога е по-добре, отколкото хората помнят“.

Оперативната печалба е нараснала с 22,5% до 2,7 млрд. паунда през шестте месеца до 31 декември на годишна база, а оперативният марж – със 190 базисни пункта, заявиха от Diageo.

Нетните продажби са се увеличили с 15,8% до 8 млрд. паунда.

Конкурентът Remy Cointreau тази седмица заяви, че е уверен, че търсенето на премиум коняк в Китай, САЩ и Европа ще подкрепи ръста на печалбата тази година, след като френската група за алкохолни напитки задмина прогнозите за тримесечните си продажби.

Европейският сектор на напитките се представи по-добре от по-широкия пазар през четвъртото тримесечие, казват анализатори на Bernstein. Глобалните пивоварни компании обаче се представят по-слабо от тези за дестилати заради растящите разходи за суровини.

Акциите на Diageo многократно достигаха рекорди, откакто компанията заяви през ноември, че очаква органичният ръст на нетните продажби да е между 5 и 7% през финансовите 2023-2025 г. спрямо 4 до 6% през 2017-2019 г.

В четвъртък акциите поскъпнаха леко до 36,60 паунда за брой.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Картина на Баския бе продадена на търг за 85 млн. долара