Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Primark е окуражена от продажбите след отварянето на магазините ѝ

Въпреки това годишната печалба на компанията може да пострада

Primark е окуражена от продажбите след отварянето на магазините ѝ

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Търговията в отворилите отново магазини на британската модна верига Primark е окуражаващо, но продължителната блокада заради коронавируса означава, че годишната прогноза на търговеца на дребно вероятно ще се свие с две трети, твърди собственикът Associated British Foods, цитиран от Ройтерс.

Всичките 375 магазина на Primark останаха затворени през март, докато пандемията се разрастваше. Когато правителствата разхлабиха мерките, търговските обекти заработиха отново, включително тези в Англия, които са отворени от 15 юни.

AB Foods днес заяви, че от отварянето на първите магазини на Primark на 4 май общите приходи от продажби за седемте седмици до 20 юни са достигнали 322 млн. паунда (403 млн. долара) и са били с 12% по-малко от миналогодишните за същия период.

Още по темата

Компанията обяви, че приходите ѝ от продажби в седмицата, завършила на 20 юни, когато над 90% от търговските ѝ пространства са заработили отново, са били 133 млн. паунда, а търговията в Англия и Ирландия е била по-добра спрямо тази от същата седмица на предходната година.

“Вече се връщаме към бизнеса тук. Тези данни (спад с 12%) са много по-добри от онова, което очакваха хората“, коментира финансовият директор на AB Foods Джон Бейсън.

Въпреки това блокадите означават, че печалбата на Primark ще се свие. Търговецът не предлага продуктите си онлайн.

За цялата 2019-2020 г. Primark прогнозира коригирана оперативна печалба в диапазона 300-350 млн. паунда, което е под сумата от 913 млн. паунда, която генерира през 2018-2019 г.

AB Foods заяви, че общите приходи на групата за 40-те седмици до 20 юни са с 13% по-ниски от тези за същия период на миналата година при постоянни валути.

За 2019-2020 г. групата очаква „силен напредък“ в коригираната печалба на бизнесите със сладкиши, хранителни и земеделски продукти.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Adidas гласува вот на доверие за шефа си