IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на De Beers бележат най-лошия си старт на годината от 2016 г.

Това е поредният сигнал за трудностите, надвиснали над глобалната диамантена индустрия

17:27 | 05.03.19 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: gettyimages.com</em></p>

Снимка: gettyimages.com

Най-голямата компания за диаманти в света De Beers бележи най-лошия си старт на годината от поне 2016 г. насам. Това е поредният сигнал за трудностите, надвиснали над глобалната диамантена индустрия, коментира Bloomberg.

De Beers е продала диаманти за само 900 млн. долара през януари и февруари. Това е най-ниската сума, откакто подразделението Anglo American започна да публикува данни през 2016 г. Продажбите в началото на годината обикновено са най-високите, тъй като трейдърите и производителите на диамантите запълват отново запасите си след коледните празници.

Компаниите, добиващи диаманти, изпитват трудности като цяло, особено тези, които произвеждат по-малки и по-евтини скъпоценни камъни, при които има твърде голямо предлагане. През декември клиентите на Rio Tinto Group отказаха да купуват евтини диаманти, а De Beers бе принудена да снижи цените и да предложи отстъпки на купувачите.

Диамантите варират от големи и без недостатъци скъпоценни камъни, които се продават за милиони на по-малки такива, струващи само няколко долара. В момента има твърде голямо предлагане на по-евтини диаманти, което води до по-слаба печалба за компаниите, които търгуват, обработват и полират такива. De Beers каза във вторник, че печалбата на пазара остава слаба.

На вторичния пазар премиите са ниски или изобщо липсват. Там клиентите на De Beers продават на други трейдъри и производители, което означава, че купувачите трудно печелят от диамантите си, посочват Гай Харари, съосновател на платформата за търговия с необработени диаманти Bluedax. Освен това има много слабо търсене за по-малки камъни, допълва той.

De Beers продава диаманти по 10 пъти в годината в Ботсвана на избрана група клиенти. От купувачите се очаква да конкретизират броя и вида диаманти, които искат, а след това продажбите преминават при цена, определена от De Beers.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Sakamano
преди 5 години
Ако някой се чуди кой е измислил "правилото" годежният пръстен да струва не по-малко от три месечни заплати, това са точно тия гaдoвe. Дано се пържат в Ада!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още