Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Продажбите на De Beers бележат най-лошия си старт на годината от 2016 г.

Това е поредният сигнал за трудностите, надвиснали над глобалната диамантена индустрия

Продажбите на De Beers бележат най-лошия си старт на годината от 2016 г.

Снимка: gettyimages.com

Най-голямата компания за диаманти в света De Beers бележи най-лошия си старт на годината от поне 2016 г. насам. Това е поредният сигнал за трудностите, надвиснали над глобалната диамантена индустрия, коментира Bloomberg.

De Beers е продала диаманти за само 900 млн. долара през януари и февруари. Това е най-ниската сума, откакто подразделението Anglo American започна да публикува данни през 2016 г. Продажбите в началото на годината обикновено са най-високите, тъй като трейдърите и производителите на диамантите запълват отново запасите си след коледните празници.

Още по темата

Компаниите, добиващи диаманти, изпитват трудности като цяло, особено тези, които произвеждат по-малки и по-евтини скъпоценни камъни, при които има твърде голямо предлагане. През декември клиентите на Rio Tinto Group отказаха да купуват евтини диаманти, а De Beers бе принудена да снижи цените и да предложи отстъпки на купувачите.

Диамантите варират от големи и без недостатъци скъпоценни камъни, които се продават за милиони на по-малки такива, струващи само няколко долара. В момента има твърде голямо предлагане на по-евтини диаманти, което води до по-слаба печалба за компаниите, които търгуват, обработват и полират такива. De Beers каза във вторник, че печалбата на пазара остава слаба.

На вторичния пазар премиите са ниски или изобщо липсват. Там клиентите на De Beers продават на други трейдъри и производители, което означава, че купувачите трудно печелят от диамантите си, посочват Гай Харари, съосновател на платформата за търговия с необработени диаманти Bluedax. Освен това има много слабо търсене за по-малки камъни, допълва той.

De Beers продава диаманти по 10 пъти в годината в Ботсвана на избрана група клиенти. От купувачите се очаква да конкретизират броя и вида диаманти, които искат, а след това продажбите преминават при цена, определена от De Beers.

По статията работи: Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 1 година
Ако някой се чуди кой е измислил "правилото" годежният пръстен да струва не по-малко от три месечни заплати, това са точно тия гaдoвe. Дано се пържат в Ада!

Още от Новини
Промени в данъчното облагане дават надежда за възраждане на японските пивовари