IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на H&M в България растат с 18% през второто тримесечие

На глобално ниво се отчита слаб ръст в продажбите и понижение в печалбата

10:49 | 22.06.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Шведската верига магазини за дрехи и аксесоари H&M отчита спад в печалбата си на глобално ниво през второто фискално тримесечие на компанията, което приключи на 31 май, съобщава Wall Street Journal. Фирмата обяснява резултатите със слабите продажби заради лошото време през пролетта и със силния долар.

Нетната печалба се свива със 17% до 5,357 милиарда шведски крони (649,6 милиона долара) на фона на 6,453 милиарда шведски крони през същия период на мината година. Очакванията в анкетата на FactSet бяха за нетна печалба от 5,46 милиарда шведски крони.

Печалбата преди облагане с данъци се понижава до 7 милиарда шведски крони (850 милиона долара), а анализаторите, анкетирани от Bloomberg, очакваха 7,23 милиарда крони. Брутният марж на печалбата се свива до 57,6% на фона на прогнози за 57,5%. 

„Печалбата през второто тримесечие беше негативно повлияна от по-високите разходи за поръчки заради засилващия се долар“, се казва в изявлението на компанията.

Продажбите на H&M в България растат, показва финансовият отчет. През тримесечието до 31 май те възлизат на 144 милиона шведски крони (17,4 милиона долара, или 30,2 милиона лева) на фона на 122 милиона шведски крони през същия период на миналата година. Повишението е в размер на 18%.

В България компанията има 19 магазина, като през второто тримесечие е бил отворен един нов.

Студената и дъждовна пролет в Европа създаде проблеми за шведската верига, като потребителите свиваха разходите си за дрехи, коментира Bloomberg. Снеговалежът в най-големия пазар за H&M – Германия – се отрази зле на продажбите през април. Освен това компанията посочва по-ранния Великден в Западна Европа, който беше в края на март, като причина за слабите продажби през март.

Въпреки това обаче конкурентът на H&M – Inditex, който е собственик на веригата Zara – отчете 6% ръст в оперативната печалба през трите месеца до април.

Миналата седмица H&M съобщи, че продажбите през второто тримесечие, с изключение на ДДС и измерени в шведски крони, нарастват от 45,87 милиарда крони през периода март-май миналата година до 46,87 милиарда крони сега.

В края на май веригата има 4 077 магазина в 62 държави, а година по-рано техният брой е бил 3 639. През финансовата 2015/2016 г. компанията планира да добави още около 425 нови магазина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още