IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на Johnnie Walker насърчават бизнеса на Diageo в Северна Америка

Водката обаче не се представя толкова добре в региона

14:01 | 25.01.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американците, които стоят зад възраждането на класическите коктейли с уиски, дават нов тласък на бизнеса на Diageo - най-големият производител на алкохолни напитки в света, пише Bloomberg.

Органичните нетни продажби на компанията са нараснали с 4,2% за шестте месеца, приключили на 31 декември, надвишавайки мединанната прогноза на анализаторите, обяви производителят на уиски Johnnie Walker. В резултат на новината книжата на компанията повишиха стойността си с 2,3% по време на ранната търговия днес в Лондон. Това е най-сериозното им поскъпване от август.

Ползите от инициативите, свързани с производителността, ще “продължат да се проявяват” през втората половина на годината и Diageo очаква да постигне добър напредък по изпълнението на целта на фирмата да увеличи маржа на печалбата си, коментира главният финансов директор Кати Микелс.

Diageo се присъедини към други компании за потребителски продукти като Unilever и Nestle, които намаляват разходите си, докато инвеститори активисти проявяват все по-голям интерес към сектора.

“Diageo е бизнес в [процес на] промяна”, коментира Ед Мънди, анализатор на Jefferies. “Виждаме перфектна комбинация от производителност и растеж”.

Продажбите на Johnnie Walker са нараснали с 5% в Северна Америка. Тези от водка в региона обаче са спаднали с 8% поради слабото представяне на марките Ciroc и Ketel One.

Оперативната печалба се е повишила с 6,1%, задминавайки средната прогноза за 4,8%. Diageo предупреди обаче, че движението на валутните курсове през финансовата година, която завършва на 30 юни, ще свие нетните приходи от продажби до около 460 млн. паунда (656 млн. долара), а оперативната печалба до около 60 млн. паунда.

Миналата година компанията обяви, че придобива марката текила Casamigos в сделка на стойност 1 млрд. долара. Освен това отново навлезе в категорията на ирландското уиски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още