Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Продажбите на Lego нараснаха с 14% през първата половина на 2020 г.

Компанията успя да надмине растежа на целия пазар на играчки

Продажбите на Lego нараснаха с 14% през първата половина на 2020 г.

Снимка: Mark Kauzlarich/Bloomberg

Продажбите на Lego са нараснали с 14% през първите шест месеца на годината, докато семействата, принудени от блокадите, прекараха повече време у дома, търсейки повече развлечения, обяви датският производител на играчки, предава Ройтерс.

Семейната компания Lego се завърна към растежа след 2017 г., когато десетилетие от двуцифрен ръст на продажбите рязко приключи.

Още по темата

Оттогава компанията успя да надмине растежа на целия пазар за играчки – тенденция, която продължи между януари и юни. Известната със своите цветни конструктори, Lego се бори за пазарен дял с компании като производителя на Barbie – Mattel, и Hasbro.

„Наблюдавахме много положително развитие по време на коронавирусната блокада, когато семействата започнаха да играят и да строят конструктори Lego заедно“, коментира главният изпълнителен директор Нийлс Кристиансен в интервю.

„Видяхме запазване на инерцията във втората половина на годината, след като хората започнаха да се връщат на работа и на училище. Така че резултатът не е просто ефект от двата месеца, когато всички бяха у дома“, посочва Кристиансен, който пое ръководството на Lego през 2017 г.

Миналата година Lego увеличи инвестициите си в онлайн търговия и е новия ѝ уебсайт, който удвои броя на посетителите си през първото полугодие до 100 млн.

Въпреки че продажбите през периода нараснаха с 14 на сто, при приходите повишението беше само 7% до 15,7 млрд. датски крони (2,5 млрд. долара). Разликата се дължи на на факта, че търговците на дребно се възползват от натрупания инвентар, за да отговорят на търсенето, тъй като Lego беше принудена временно да спре производството в Мексико и Китай.       

Компанията успя да компенсира затварянето повечето от 616-те си магазина по света, като увеличи онлайн продажбите си. След това почти всички търговски обекти на компанията отвориха врати, посочва Lego.

Оперативната печалба нарасна с 11% до 3,9 млрд. крони, допълва компанията.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Сладоледът подслади резултатите на Unilever