IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на McDonald’s за тримесечието задминаха очакванията

Резултатите в САЩ се подобряват благодарение на новите промоции на веригата за бързо хранене

17:54 | 24.10.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американската верига заведения за бързо хранене McDonald’s отбеляза по-голям от очакванията ръст на сравнимите продажби за тримесечието в САЩ, след като нови промоции са ѝ помогнали да привлече повече клиенти, съобщава Ройтерс.

Продажбите в ресторантите в САЩ, отворени преди поне 13 месеца, са се увеличили с 4,1%, което е над ръста от 3,4%, очакван от анализатори, анкетирани от Consensus Metrix.

McDonald’s полага усилия да обърне спада в трафика в американските си ресторанти, откъдето получава по-голямата част от печалбата си, чрез нови продукти като свежо телешко месо, премиум сандвичи и мобилни поръчки и доставки.

Агресивните промоции в САЩ, например на безалкохолни напитки за 1 долар, също са подкрепили продажбите.

Глобалните сравними продажби на най-голямата верига за бързо хранене в света по приходи са се увеличили с 6%, което е над средната оценка на анализаторите за 4,5%.

Нетната печалба се е повишила до 1,88 млрд. долара, или 2,32 долара на акция, през третото тримесечие, приключило на 30 септември, от 1,28 млрд. долара, или 1,50 долара на акция, година по-рано.

Без еднократните ефекти печалбата на компанията възлиза на 1,76 долара на акция, което е малко под средната прогноза на анализаторите за 1,77 долара на акция, посочва Thomson Reuters.

Общите приходи са намалели с 10,4% до 5,75 млрд. долара, след като компанията засили франчайза на ресторантите си. Анализаторите очакваха приходи за 5,74 млрд. долара.

„През тримесечието променихме франчайза на бизнесите си в Китай и Хонконг, достигайки целта си да сменим франчайза на 4000 ресторанта повече от година по-рано спрямо графика ни“, каза главният финансов директор Кевин Озан.

Франчайзът елиминира разходите за опериране на тези подразделения и заменя продажбите на ресторантите с по-предвидими плащания за наем и права въз основа на процент от продажбите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:33 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още