Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Продажбите на Unilever за първото тримесечие надминаха очакванията

Растежът е бил подкрепен от нововъзникващите пазари в Азия

Продажбите на Unilever за първото тримесечие надминаха очакванията

Снимка: Архив Ройтерс

Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilеver започва годината по-добре от очакванията, подкрепена от силните продажби на продукти за дома, съобщава Bloomberg.

Продажбите през първото тримесечие са надминали очакванията на анализаторите, като екологичните продукти за дома от марките Seventh Generation и Omo са се представили особено добре. Основна заслуга за растежа имат нововъзникващите пазари в Азия, които са донесли известно успокоение, след като компанията предупреди, че Латинска Америка ще натежи върху представянето й тази година.

Книжата на Unilever поскъпнаха с 1,2% в началото на борсовата търговия в Амстердам.

Растежът на компанията не успя да достигне този на Nestle, която също обяви по-силни от очакванията продажби в четвъртък. По-рано тази седмица Danone обяви, че продажбите й са пострадали от по-слабото търсене на бебешките й продукти в Китай.

Продажбите на Unilever са нараснали с 3,1% през първото тримесечие, съобщи компанията. Анализаторите очакваха повишение с 2,8%. Unilever съобщи, че те са били подкрепени от ръста на цените, като той донякъде е компенсирал увеличаването на разходите за суровини при храните и петрохимическите продукти, използвани при препаратите за почистване.

Още по темата

Макар че гигантите в областта на потребителските стоки не успяват да повишат цените на традиционните си линии от продукти през последните години, тъй като купувачите се насочват към нишови и евтини брандове, те придобиват по-малки и бързо растящи компании. Unilever съобщи, че придобитите от нея марки от 2015 г. насам са постигнали колективно двуцифрен растеж през първото тримесечие.

Тримесечието е първият пълен финансов период, в който главният изпълнителен директор Алън Джоуп ръководи производителя на сапуните Dove и на сладоледите Ben&Jerry. Той промени ръководството на компанията, за да стимулира растежа на фона на икономическите затруднения в Латинска Америка.

Unilever съобщи, че все още очаква растежът за цялата година да бъде в долната половина на прогнозираните между 3 и 5%.

Книжата на компанията са поскъпнали със 7% от началото на годината.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Акциите на Thomas Cook се сринаха с почти 10%