IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производителят на Ray-Ban очаква ръст на печалбата въпреки коронавируса

Болестта е навредила само на китайския бизнес, който генерира около 5% от общите приходи

14:52 | 06.03.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник:&nbsp;Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Източник: Chris Ratcliffe/Bloomberg

След силните резултати през 2019 г. EssilorLuxottica очаква ръстът на печалбата да продължи и през тази година, заявявайки, че епидемията от коронавирус не е повлияла на италианските ѝ фабрики, а производството на компанията в Китай се е върнало към нормалното.

Собственикът на марките за очила Ray-Ban и Oliver Peoples поясни, цитиран от Ройтерс, че коронавирусът е навредил само на китайския му бизнес, който генерира около 5% от общите му приходи.

Акциите на EssilorLuxottica поевтиняха с 3,24% при ранната търговия. Спадът в цената им е повлиян от опасенията, че прекъсванията в бизнеса заради коронавируса биха могли да доведат до продължително забавяне на глобалната икономика.

„По отношение на производството в момента заводите на EssilorLuxottica в Китай работят с леко намален капацитет, който бързо се нормализира, докато централите в Италия и всички други места засега работят на пълен капацитет“, се казва в съобщението.

Формирана през 2018 г. от сливането на френския производител на лещи Essilor и италианската Luxottica, компанията заяви, че коригираната нетна печалба е нараснала с 4,8% до 1,94 млрд. евро (2,18 млрд. долара) през миналата година, което ѝ позволява да повиши своите прогнози.

Най-голямият производител на очила в света очаква коронавирусната епидемия скоро да бъде потушена и прогнозира нарастване на приходите от продажби в дизпазона между 3% и 5% през 2020 г., а също и че ръстът на коригираната нетна печалба ще надхвърли 1,2 пъти ръста на приходите.

Въпреки това тази година EssilorLuxottica се сблъсква с редица предизвикателства, като управлението на компанията е начело в списъка. Сливането на двете компании беше засегнато от самото начало от спорове кой трябва да ръководи бизнеса. Те завършиха през миналата година, когато основателят и най-голям акционер на новото дружество Леонардо Дел Векио започна арбитражен процес. Тази инициатива скоро беше изоставена, като участниците в спора обещаха да намерят нов главен изпълнителен директор най-късно до края на 2020 г.

Тази седмица от EssilorLuxottica заявиха, че главният финансов директор Хилари Халпър се оттегля, без да се посочват причини за напускането. Тя беше заменена в петък от Дейвид Вилемънс, който по-рано беше финансов директор на отдела на Essilor Sun & Readers.

Темата за мениджмънта накара някои инвеститори да изразят опасения за способността на компанията да постигне сливането и обещаните съкращения на разходите до 600 млн. евро годишно от 2022 година.

Third Point, американски хедж фонд, за който се знае, че е настоявал за промени в компании като Nestle и Campbell Soup, притисна наскоро EssilorLuxottica да увеличи печалбaта си и призова компанията да „ускори лидерските преходи“.

EssilorLuxottica също така трябва да убеди регулаторите, че евентуалното придобиване на холандската група GrandVision за до 7,2 млрд. евро в брой няма да довде до повишаване на цените или до свиване на избора за потребителите. Антитръстовите регулатори на ЕС разследват случая. Решението им се очаква през юли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още