Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Развиващите се пазари подслаждат резултатите на производителя на Oreo

Компанията увеличава капацитета на заводите си, но не планира да отваря нови

Развиващите се пазари подслаждат резултатите на производителя на Oreo

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Mondelez International повиши годишната прогноза за органичните си приходи, след като повече потребители се насочиха към консумацията на нейни храни, като бисквитките Oreo и шоколадите Cadbury, на развиващите се пазари, включително Бразилия и Китай, предава Ройтерс.

Търсенето на бисквитките и снаксовете на производителя на Toblerone е скочило значително в Индия, Русия и други развиващи се пазари, където миналата година продажбите бяха по-слаби, докато наложените заради пандемията мерки държаха хората у дома.

„Движението се увеличава с отпадането на рестрикциите, но потреблението у дома остава високо, а както изглежда честата работа от вкъщи и онлайн пазаруването ще се задържат“, коментира главният изпълнителен директор Дирк Ван де Пут.

Още по темата

Сега Mondelez залага на развиващите се пазари, като увеличава капацитета и производствените си линии, вместо да отваря нови места за производство, с цел да ограничи разходите си. Сегментът с развиващите се пазари донесе на компанията 2,29 млрд. долара приходи през второто тримесечие, което е с близо 20% повече спрямо година по-рано.

Въпреки това акциите на компанията понижиха стойността си с 2%, след като тя остави без промяна прогнозата за годишната си печалба. Mondelez е под натиск заради инфлацията, макар че планира да се справи с нарастващите цени на суровините като увеличи цените на продуктите и намали разходите си за опаковки.

„Прогнозата за печалбата за 2021 г. при постоянни валути не беше повишена, което се оказа разочароващо за някои инвеститори“, коментира анализаторът на J.P. Morgan Кен Голдман.

И все пак Mondelez очаква годишните ѝ органични нетни приходи да нараснат с повече от 4%. По-ранната ѝ прогноза беше за над 3% ръст.

Нетните приходи от развитите пазари на компанията са се увеличили с 8,9% до 4,35 млрд. долара през последното тримесечие.

Нетните приходи са нараснали с 12,4% до 6,64 млрд. долара. Сумата е над прогнозата на анализаторите за 6,42 млрд. долара по данни на Refinitiv.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Pernod Ricard разширява онлайн присъствието си с ново придобиване