IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Richemont купува онлайн търговеца Yoox Net-a-Porter за 2,7 млрд. евро

Швейцарската компания вече притежаваше половината от италианския сайт за луксозни стоки

14:19 | 22.01.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Една от най-големите компании в луксозния сегмент Richemont е договорила закупуването на онлайн търговеца на луксозни стоки на дребно Yoox Net-a-Porter за 2,7 млрд. евро (3,3 млрд. долара), отразявайки възможностите на електронната търговия в света на огърлиците Cartier за 5 хил. долара и часовниците Vacheron Constantin за 50 хил. долара, предава Bloomberg.

Инвеститорите ще получат по 38 евро за акция, заяви базираната в Женева Richemont в понеделник. Това е с 26% над цената на затваряне на Yoox Net-a-Porter (YNAP) от петък. Richemont вече притежава 50% от онлайн търговеца.

Офертата показва как Richemont все повече се насочва към интернет пазаруването, захвърляйки първоначалния си скептицизъм, след като големи онлайн сайтове и редица стартъпи се насочиха към луксозната онлайн ниша. Компаниите за луксозни стоки все повече осъзнават, че трябва да променят стратегиите си, за да се адаптират, докато потребителите се насочват към Amazon.com и други онлайн търговци за всичко от евтини тениски до скъпи часовници.

Акциите на италианската компания поскъпнаха с 26% в ранната търговия в Милано, достигайки офертата на Richemont.

“Има възможност за контраоферта срещу предложението на Richemont”, пише Шери Малек, анализатор в RBC Europe, заявявайки, че YNAP може да се окаже привлекателна цел за Amazon.com или пък да се обвърже с други сайтове като Asos или Zalando.

Richemont засилва стремежа си към търговията на дребно, опитвайки се да продава повече часовници. Миналата година компанията купи дял от 7,5% в най-големия безмитен търговец на дребно в света Dufry, но и се отказа от закупуването на производителя на часовници Breitling, който в крайна сметка бе придобит от CVC Capital Partners. Председателят Йохан Руперт каза тогава, че предпочита да надгражда собствените марки на Richemont, вместо да плаща прекалено много, за да придобива нови.

„Възнамеряваме да засилим присъствието на Richemont и да се фокусираме върху дигиталния канал, който става все по-важен“, казва той в изявлението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:16 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още