IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Родният италиански пазар натежа върху резултатите на Prada

Производителят на луксозни стоки отчита ръст на печалбата и приходите от 14% благодарение на силните резултати в Азия и на американския континент

16:33 | 11.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Архив Ройтерс</p>

Снимка: Архив Ройтерс

Италианската модна къща Prada SpA обяви днес, че продажбите ѝ за първото финансово тримесечие, приключило на 30-и април, са нараснали с 14%, запазвайки тенденцията към забавяне спрямо звездните резултати от миналата година, съобщи MarketWatch.

Собственикът на едноименния бранд, както и на Miu Miu, Car Shoe и Church's, отчете продажби от 782,3 млн. евро. Ако се изключат ефектите от преизчисляването на валутите, продажбите са нараснали с 15,2% благодарение главно на разрастващата се магазинна мрежа на компанията.

Нетната печалба през тримесечието също е нараснала с 14% до 138,2 млн. евро.

Макар че бизнесът на базирания в Милано луксозен бранд продължава да процъфтява, ръстът на приходите се е забавил значително през последните месеци. През четвъртото тримесечие на миналата година Prada отчете ръст на продажбите от 16% на годишна база, което е под половината от средното нарастване с 35%, регистрирано през предходните 9 месеца.

Доскоро компанията бе сред малкото производители на луксозни стоки, които опровергаваха тенденцията за свиване на потребителските разходи за луксозни стоки. Заедно с френския си конкурент Hermes International SCA тя продължаваше да се разраства на фона на неотслабващото търсене в горния пазарен сегмент на луксозните стоки, особено от страна на китайските купувачи, дори при положение, че брандове с по-широка популярност започнаха да демонстрират забавяне на ръста на продажбите.

Prada обаче вече е изправена пред същата слабост, особено на вътрешния за нея италиански пазар, където през първото тримесечие на финансовата ѝ година продажбите са намалели със 7,9%.

Приходите на други ключови пазари като САЩ и Китай обаче остават силни. Продажбите в азиатско-тихоокеанския регион с изключение на Япония са скочили с 25%, а на американския континент – с 23%. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още