IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Румсървисът на 2013 г.: хартиен плик с хранителни стоки

В САЩ средният приход от услугата възлиза на едва 3,33 долара на заета стая

14:29 | 11.09.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Така ли ще изглежда&nbsp;рум сървисът в хотелите? <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Така ли ще изглежда рум сървисът в хотелите? Снимка: Ройтерс

Както всички пътуващи хора знаят, да се намери здравословна храна по време на престой в хотел е доста трудно, тъй като наличните варианти обикновено са или да се храниш навън, или да си поръчаш румсървис. Като част от продължаващите усилия да съкратят традиционните губещи услуги обаче някои хотели се опитват да променят това, като предлагат доставка на хранителни продукти на гостите си, пише MarketWatch.

Все повече от тези гости получават храна в кафява хартиени пликове, вместо върху сребърни подноси. Неотдавна Affinia Hotels в Ню Йорк обяви, че е сключила договор за партньорство с компанията за доставка на хранителни стоки FreshDirect. В един от хотелите на веригата вече се предлага тази услуга, а през идните месеци тя ще бъде въведена и в още четири от тях. Residence Inn на Marriott, който работи основно с клиенти, отсядащи за по-дълъг период от време, предлага доставка на хранителни продукти в 620 от обектите си в САЩ. 

Тази тенденция набира скорост за сметка на традиционния румсървис. През август например Hilton Midtown в Ню Йорк, който е най-големият хотел в града, преустанови тази услуга. Ходът не е изненадващ, като се има предвид, че румсървисът не носи кой знае какви финансови изгоди за хотелите. Данни на PKF Hospitality Research показват, че в САЩ средният приход от рум сървис възлиза на едва 3,33 долара на заета стая за миналата година.

Хотелите обаче твърдят, че тенденцията е провокирана от желанието им да накарат гостите да се чувстват комфортно. Доставката на хранителни стоки "ги освобождава от ограниченията на румсървиса, минибаровете и разходите за храна в заведение", коментира Лиза Занди от Affinia hotels. Даян Мейър от Residence Inn допълва, че като хотел, предлагащ престой за по-дълъг период от време, "знаехме, че е важно гостите ни да запазят своята рутина, а храната е сериозна част от нея".

Разбира се, тази услуга се заплаща. Affinia Hotels предлагат доставка на "комплекти от хранителни стоки", включващи плодове и зеленчуци, кисело мляко, чипс и салса, бисквити и ястия, които могат да се приготвят в микровълнова фурна. Цените започват от 75 долара, като се плаща и малка такса за доставката. Residence Inn пък предлага доставка на повечето хранителни продукти като мляко, хляб и плодове, макар че не доставя алкохол, цигари и някои видове лекарства.

Ще замести ли тази услуга традиционния румсървис? Вероятно не, поне според Мишел Уелър от Travel Leader. Това се отнася особено много за луксозните хотели, където гостите очакват този вид обслужване. Да не говорим, че много хотели не предлагат кухненско оборудване в стаите. Освен това не всеки иска да готви, докато пътува, дори и да има тази възможност, добавя Ерик Хръбант от CIRE Travel. Често е и по-евтино да си закупиш продуктите, просто ако се разходиш сам до близкия магазин.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още