Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Сделката е факт: Amazon купува създателя на Джеймс Бонд за 8,45 млрд. долара

Поглъщането е най-голямото придобиване на концерна на Безос, откакто купи Whole Foods през 2017 г. за 13,7 млрд. долара

Сделката е факт: Amazon купува създателя на Джеймс Бонд за 8,45 млрд. долара

Снимка: Bloomberg LP

Американският технологичен концерн Amazon.com Inc. ще придобие филмовата компания Metro-Goldwyn-Mayer за 8,45 млрд. долара в залог, че почти вековната киноикона на Холивуд може да задоволи ненаситно търсене на поточно съдържание.

Поглъщането е най-голямото придобиване на Amazon, откакто тя купи Whole Foods през 2017 г. за 13,7 милиарда долара, но следва инвестиции от около 11 млрд. долара в съдържание за нейните стрийминг видео и музикални услуги само през миналата година.

Още по темата

„Истинската финансова стойност зад тази сделка е съкровището на интелектуалната собственост в дълбокия каталог, който планираме да преосмислим и развием заедно с талантливия екип на MGM“, казва Майк Хопкинс, старши вицепрезидент на Prime Video и Amazon Studios в изявление. „Това е много вълнуващо и предоставя толкова много възможности за висококачествено разказване на истории“.

Разпространението на стрийминг услуги, включително по-нови услуги като HBO Max и Disney+, оказа натиск върху Amazon да придобие повече програми. А главният изпълнителен директор Джеф Безос не крие желанието си да се превърне и във филмов магнат, а докато огромното наследство на MGM предоставя изобилие от стрийминг материали, да не говорим за възможността за придобиване на емблематичните франчайзи на Джеймс Бонд и Роки - за нови филми и телевизионни предавания.

Освен това, тъй като конкурентите в търговията на дребно като Walmart Inc. пускат по-сложни онлайн магазини, Amazon трябва да работи още по-усилено, за да запази лоялността на своите 200 млн. абонати на Prime.

MGM, понастоящем собственост на хедж фондове, включително Anchorage Capital Group, се възприема като цел за поглъщане от години, но никога досега не успяваше да приключи потенциална сделка по продажбата си. Компанията направи нов опит миналата година, когато според съобщенията на редица медии нае консултанти, които да търсят предложения.

MGM е едно от малкото независими холивудски студиа към днешна дата. Конкуренцията от Warner Bros. все още принадлежи към AT&T, Fox - на развлекателния гигант Disney, Universal е част от кабелната компания Comcast, а Paramount е част от медийната компания Viacom CBS. Най-големият акционер на MGM е хедж фондът Anchorage Capital, който инвестира от 2010 г. след финансовата криза в изпитващите затруднения студия на MGM.

MGM вече беше възложила на инвестиционните банки LionTree и Morgan Stanley да търсят купувач през декември. Решението е взето, след като студиото уволни тогавашния изпълнителен директор Гари Барбър през 2018 г. заради негов разговор с Apple за възможна продажба за 6 млрд. долара. Оттогава MGM няма един главен изпълнителен директор, а просто „офис на изпълнителния директор“ с различни топ мениджъри. Председател е Кевин Улрих, съосновател на Anchorage Capital. 

Още по темата

Подобно на много други студия, MGM страда заради затворените кина по време на пандемията. Така например премиерата на блокбъстър надеждата „No Time to Die“ от поредицата за Джеймс Бонд бе отлагана няколко пъти. От друга страна, стриймингът процъфтяваше във времето, когато всички си оставаха вкъщи.

Ето защо стрийминг компаниите инвестират все повече в собствените си продукции: Amazon например увеличи инвестициите си в собственото си съдържание от 7,8 млрд. долара на 11 млрд. долара през миналата година. С покупката на MGM групата би си осигурила огромна библиотека с един замах.

И макар че Amazon получава голяма библиотека с филми, класиките на MGM като „Магьосникът от Оз“ и „Отнесени от вихъра“ бяха продадени отдавна заедно с останалата част от каталога от преди 1948 г. и сега принадлежат на Warner Bros на AT&T, припомнят от WSJ.

Amazon продължава да инвестира милиарди долари в своите филмови и телевизионни операции, както и в предаването на спортни събития на живо, за да подкрепи предложението си за членство в Prime. В момента компанията инвестира сериозно в телевизионен сериал, базиран на книгата „Властелинът на пръстените“, който има бюджет за първия сезон от 465 млн. долара. 

 
По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Pernod Ricard разширява онлайн присъствието си с ново придобиване