Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Серийното производство на български пуш-скутери започва през март

Vinghen води преговори с инвеститори от Англия, посочи основателят на компанията Цветан Илиев

Серийното производство на български пуш-скутери започва през март

гледано: 11428   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
11 гласа
Серийното производство на пуш-скутери* започва през март, след като българската компания Vinghen събере предварителни поръчки от потенциални клиенти. Vinghen ще набере и допълнителен капитал, за да ускори процесите по производството чрез публично набиране на средства във Великобритания. Това съобщи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria автомобилният инженер и основател на компанията Цветан Илиев.
Още по темата

„Първите пуш-скутери на българската компания Vinghen се очаква да са готови в края на ноември, но цялата серия не е налична, защото отива при партньори, медии и потенциални дистрибутори“, уточни той.

Като причина за забавянето на производството Илиев посочи проблеми на фабриките и доставките от Китай заради пандемията. Докато преди време една доставка се е получавала за 45 дни, сега се бави по четири месеца заради многото поръчки в чужбина.

"Компанията се насочва към износ в чужбина, като първите произведени пуш-скутери ще се предлагат на партньори в Европа. Vinghen залага изцяло на инвеститори, основно от чужбина, които да осигурят средства за производството на електрически велосипеди за пътуване в градска среда", обясни основателят на компанията.

Илиев разкри, че се водят преговори с инвеститори от Англия, като средствата ще се осигуряват на принципа на колективното финансиране с дялов капитал. Минималната сума, с която инвеститорите ще могат да се включат, е 50 паунда. Идеята е те след време да имат печалба от вложението си.

"Производството на Vinghen отначало ще бъде при партньори, като след това ще се позиционира в град Елена, Великотърновска област“, информира Илиев и като причина за избора на тази локация посочи близостта на населеното място до Варна, където ще пристигат доставките на суровини.

На въпроса какво заплащане ще осигурят на своите работници и как ще привлекат работна ръка, Илиев отговори, че компанията ще предлага заплати, които са равни на средния месечен доход в София. “На мен целта ми е достойно заплащане. Ако бизнесът не може да си позволи достойно заплащане, то означава, че нещо не се получава“, коментира той.

Цветан Илиев потвърди, че основният пазар, на който ще стъпи Vinghen, е в Нидерландия, Белгия и Германия, откъдето компанията получава най-много запитвания. Той очаква търговията да се улесни с онлайн платформа, но подчерта, че за по-бързото си развитие компанията ще разчита основно на партньори.

По думите му цената на пуш-скутерите с първоначалната отстъпка ще е 800 евро, но ще достига 1200 евро.

*В случая хибрид между класическа трoтинетка и велосипед с голямо предно колело и по-малко задно.

Какви са перспективите пред България за развитие на екологичния транспорт? Какви стъпки преминава един стартъп? 

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (11)

   1| 2    
0
 
0
 
11
преди 5 месеца
Само за дизайн не съм коментирал, имам проблем с размер - сходен с велосипед, използваемост и удобство - според мен, по-ниски отколкото велосипед, и цена - по-висока от тази на качествен велосипед.
1
 
1
 
10
Mechkata до: cyclop
преди 5 месеца
Размерът на тротинетките е както плюс така и минус за някои хора. Малкият размер съчетан с по-висока скорост създава несигурност у някои потребители и страх. Отделно малките гуми потъват в дупките по нашите пътища и риска да изхвърчиш като парцалена кукла е голям. Та потребители, които биха изпитали страх от маломерните размери на тротинетката, биха видели сигурност в подобно "пуш-скутерче" - голямо като колело с големи гуми - минаваш през дупки, павета, катериш тротоари и т.н. Поддръжката на подобно нещо се доближава до тази на велосипеда (смяна на гуми).
Лично аз съм срещала трудност когато се наложи да сменя спукана гума на тротинетка - масово ми отказваха по сервизите за колела (големи мъже - няма що - обясняваха ми как по 3ма човека трябвало, за да се смени гумата), сервизи за тротинетки да има един, два... принудена бях сама да се бъхтя да сменям малката гумичка - нито ми отне часове, нито бяха нужни 3ма човека.
Би трябвало всякакъв вид екологичен транспорт да се стимулира. Дизайнът е въпрос на вкус - за някои грозни, за други красиви.
2
 
3
 
9
преди 5 месеца
абсолютна незаслужено скъпа простотия.
1
 
4
 
8
terziеv до: фиг.1
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Както се вижда от статията това не са производители, а хипстъри дропшипъри. Такива изсмукват ресурсите от реалната икономика и полезността им не е 0, а в минусови стойности. На *** език - вредни са. Тук няма инженерна мисъл или ноу хау, каквото имаше например в завода в Ловеч. И там само сглобяваха, ама сглобяваха сложни агрегати, а не колело без ***.
6
 
2
 
7
фиг.1 до: terziеv
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Хубаво е от време на време да си вдигаш задните части от креслото и да си правиш някоя разходка по улиците, или в парка. Ще видиш, че все пак има хора които карат подобни неща. А дори производителите да не успеят да изкарат пари, поне са опитали да стартират нов бизнес, с което са по-полезни от тези, дето само обичат да критикуват.

Още от Новини
Компанията на Джесика Алба се готви за IPO