Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Силните продажби в Китай и Индия насърчиха ръста на печалбата на Pernod Ricard

Компанията се радва на силни продажби и на своя основен пазар

Силните продажби в Китай и Индия насърчиха ръста на печалбата на Pernod Ricard

Снимка: Архив Ройтерс

Френският производител на алкохолни напитки Pernod Ricard обяви, че ръстът на приходите му от продажби и този на печалбата са се ускорили през фискалната 2017-2018 г., подпомогнати от силното търсене в Китай и Индия, както и от силните продажби в САЩ, неговият основен пазар, пише CNBC.

Производителят на коняк Martell и шампанско Mumm даде на инвеститорите увеличение на дивидента до 17%. За предстоящата година Pernod, която е втората по големина група за производство на алкохол в света след британската Diageo, прогнозира растеж на печалбата, въпреки несигурния геополитически и паричен климат. Компанията не разкрива повече подробности по въпроса.

Pernod Ricard прогнозира „много силно“ първо тримесечие, посочвайки, че ще се възползва от сравнението със слабия миналогодишен период в Индия, където се сблъска с проблеми, включително забрани на магазините за алкохол.

Освен това компанията очаква засилване в периода юли-септември заради празничен период в Китай, където бързо разрастващата се средна класа се насочва към премиум напитки.

Още по темата
Говорейки за Китай и Индия, председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар заяви, че в страните основен двигател на растежа е била развиващата се средна класа.

"Ние сме в инвестиционен режим и в двете страни, тъй като те движат растежа ни в момента, както и в средносрочен и дългосрочен период“, обясни той.

Pernod Ricard прогнозира, че ръстът на основната печалба ще е между 5% и 7% за годината, която завършва на 30 юни 2019 г.

За сравнение през 2017-2018 г. ръстът е 6,3 на сто, а печалбата е достигнала 2,358 млрд. евро, отговаряйки на очакванията на анализаторите за 2,36 млрд. евро, сочат данни на Thomson Reuters.

Ръстът на приходите от продажби за изминалата фискална година се е ускорил до 6 на сто от 3,6% година по-рано. Той е подпомогнат от 17% скок в Китай, 14% в Индия и 4 на сто в САЩ.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Новини
Акциите на Pandora поскъпват заради евентуално поглъщане