Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

След H&M и компанията майка на Zara се завърна към печалбата

Бързата реакция на испанския концерн му позволи бързо да намали инвентара си насред пандемията

След H&M и компанията майка на Zara се завърна към печалбата

Магазин на Zara в Москва. Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

Испанската модна група Inditex SA оставя коронакризата зад гърба си през последното фискално тримесечие и се върна към рентабилността. След като в началото на финансовата година компанията майка на Zara за пръв път от години излезе на загуба заради пандемията и отписванията за корпоративно преструктуриране, ситуацията леко се успокои до края на юли.

Бързата реакция на испанската компания позволи на оператора на магазините Zara да намали инвентарите си насред пандемията, насърчавайки резултата си за първото полугодие.

Испанският търговец на дрехи успя да намали наличностите си с 19% в края на юли, като се възползва от гъвкавите споразумения за покупки, които позволяват на компанията бързо да се адаптира към промените в търсенето. Това смекчи удара върху резултата, който надхвърли оценките на анализаторите, въпреки че бе на по-малко от половината от миналогодишното ниво. Акциите поскъпнаха с 6,7% в сряда в началото на сесията.

Още по темата


В крайна сметка е отчетена чиста печалба за отчетния период между май и юли в размер на 214 млн. евро, обяви в сряда Inditex. Година по-рано обаче конкурентът на H&M генерира печалба от 816 милиона евро.

Най-големият оператор на вериги магазини за дрехи в света показа непрекъснато подобрение, след като претърпя единствената си отчетена загуба през първото тримесечие. Председателят Пабло Исла продължава да планира да инвестира около 3 милиарда долара в електронна търговия, ремонти и нови магазини през следващите три години, за да позиционира по-добре Inditex, когато пандемията приключи. 


Групата Inditex, която включва марки като Zara, Bershka и Pull & Bear, трябваше да затвори на моменти няколко хиляди магазина заради пандемията. Повечето магазини бяха отворени до края на първата половина на бизнес годината, се казва в отчета. В момента работят 98 процента от обектите, но все още налице са някои ограничения и намалено работно време в някои магазини.

Общите приходи от търговията на дребно и онлайн бизнеса също са паднали по-слабо през второто тримесечие в сравнение с предходното с годишен спад от около 32 процента до 4,7 милиарда евро. Понижението на приходите от физическите магазини е смекчено от значителен тласък на продажбите в интернет - приходите в този сегмент се увеличиха със 74 процента между февруари и юли, а Inditex говори за „забележителен“ темп на растеж.

Исла преживява най-трудната си година, откакто се присъедини към компанията преди десетилетие и половина. През първата половина той намали оперативните разходи с 21%, а приходите постепенно се връщат към по-нормални нива. Докато продажбите спаднаха със 72% през април, спадът беше 11% през първите седмици на третото тримесечие. Дивидентът от 35 цента на акция, вече обявен след края на първото тримесечие, ще бъде разпределен на 2 ноември. 


 
Резултатите се обявяват само ден, след като Hennes & Mauritz AB отечете по-високи от очакваните тримесечни приходи. Шведският конкурент на Inditex обаче се бори да се отърве от непродадени облекла, а позицията му за инвентаризация от 4,6 милиарда долара беше рекордна в продажбите в края на май. За трите месеца до август изчисляваната на база предварителни резултати печалба преди данъците достига около 2 млрд. крони (230 млн. долара). Това е осем пъти над средната прогноза на анализаторите и почти двойно над най-оптимистичната прогноза, посочва Bloomberg.

Собственикът на Zara разчита на производители в Испания и близките страни за по-голямата част от своите дрехи, като това му дава по-голяма гъвкавост при коригиране на поръчките заради близостта до доставчиците. H&M разчита много повече на дрехи, произведени в Азия, които трябва да бъдат поръчани по-рано предварително, тъй като са необходими месеци, за да бъдат изпратени до крайните им дестинации.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Danone проучва продажбата на част от бизнеса си