Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Sotheby’s пожъна успех с новия хибриден аукцион

С картина на Хуан Миро компанията генерира 22 млн. паунда – рекордна цена за като цял слаб сезон

Sotheby’s пожъна успех с новия хибриден аукцион

Автопортретът на Рембранд. Снимка: EPA/NEIL HALL

Аукционната къща Sotheby's успя да генерира малко под 150 милиона лири с продадени 95 процента от лотовете в рамката на глобална вечерна разпродажба във вторник. Забележителен резултат за сезон, който е почти смазан от коронавирусната пандемия, пише германският Handelsblatt. Резултатът е в горния диапазон на предварителната оценка. Независимо от това сумата от продажбата на около 70 произведения на изкуството е такава, каквато бе единичната цена в по-добри времена, отчита изданието.

Във вторник аукционната къща успешно наложи  най-новата хибридна форма, за да продава редки произведения на изкуството на стойност милиони долари на най-високо предложилия участник в търга. Отсъстващите участници в търга можеха да предоставят своите ценови ангажименти онлайн или в залата както преди, но преди всичко по телефона в ухото на специалист. Но дузина от тези специалисти стояха на правилно отстояние един от друг в представителствата на Sotheby’s в Лондон, Ню Йорк и Хонконг и предаваха офертите на ръководещия търга Оливър Баркер. Той бе в команден център, заобиколен от мигащи екрани, и управляваше случващото се по света.

Още по темата

Всичко се заснемаше и излъчваше пред зрителите на уебсайта на Sotheby’s и в YouTube. Следователно търгът From Rembrandt to Richter се проведе на живо и онлайн, на различни места и във всички отдели. Миксът от 500 години история на изкуството бе добре приет. В контекста на модернизма той предостави на старите майстори цени, които иначе никога не биха получили.

В рамките на дълга война на наддаване картината на Хуан Миро „Жена с червена шапка“ от 1947 г. се превръща в най-скъпото произведение на сезона. Упоритият купувач похарчи  22,3 милиона паунда за картината, която някога е принадлежала на скулптора Александър Калдър. 

Автопортретът на Рембранд, предложен на търга, също се радваше на добър интерес. Той бе продаден за 14,5 милиона паунда (18,7 млн. долара), с което стана най-скъпият автопортрет на холандския художник, продаван някога на аукцион. Предишният рекорд за автопортрет на Рембранд е поставен през 2003 г., когато той е бил продаден за 6,9 млн. британски паунда (около 8,9 млн. долара). Продадената вчера картина е нарисувана през 1632 г., когато художникът е бил едва 26-годишен. Тя се смята за много рядка, тъй като сред 80-те автопротрета, които Рембранд рисува, само в този и в още един той изобразява себе си в официални дрехи – с яка и черна шапка. Това е и само един от общо трите автопортрета на холандеца, които са частно притежание.

Два пъти по-скъпо от първоначалната оценка бе продаден и триптихът на Банкси, наречен „Изглед към Средиземно море. 2017“. Картините са нарисувани в стила на романтичните морски пейзажи от XIX век, към които са добавени изображения на спасителни жилетки и пояси върху морския бряг. След оживено наддаване творбата бе продадена за 2,9 млн. долара при първоначална оценка от 1,5 млн. долара. Средствата ще отидат за подобряване на оборудването на болницата във Витлеем, на западния бряг на река Йордан.

Активно бе наддаването и за скулптурата „Стояща жена“ на Алберто Джакомети. Творбата на швейцарския скулптор бе купена за 13,8 млн. долара. Над 10 млн. долара бяха дадени за още две картини – пейзаж на съвременния немски художник Герхард Рихтер и за абстрактен натюрморт на Фернан Леже.

Дъждовният „Басейн“ от Дейвид Хокни. Снимка:  EPA/NEIL HALL

Но имаше и разочарования: танцьорка на Анри Матис в салон остана оценена на 6,5 милиона паунда. Тя трябваше да набере 8-12 милиона паунда. А последващият „Басейн“ от Дейвид Хокни бе оценен на малко под 4,9 милиона паунда – съвсем малко над по-ниската оценка. Може би защото британският художник е рисувал басейна в дъждовен ден, а не при слъчево време.  Такива картини пазарът оценява по-високо.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Липсата на нови премиери остави „Tenet“ на върха на боксофиса