IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Спадът на продажбите в Северна и Южна Америка попари леко надеждите на Heineken

Компанията обяви, че очаква печалбата да е в долната част на диапазона, който беше заявила

21:03 | 23.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Heineken, вторият по големина производител на бира в света, очаква, че печалбата му за тази година ще е в долната част на диапазона от предишната прогноза, след като неочакваният спад на приходите за третото тримесечие в Северна и Южна Америка отчасти засенчи силния ръст в Азия, пише Bloomberg.

Холандската компания заяви днес, че оперативната печалба преди еднократни елементи ще нарасне с около 4 на сто през 2019 г.

Преди това компанията прогнозира малък до среден едноцифрен ръст, макар че пазарните очаквания се насочиха към дъното на диапазона, след като оперативната печалба нарасна леко през първата половина на годината.

Главният изпълнителен директор на Heineken Жан-Франсоа ван Боксмеер предупреди и за нарастващата волатилност на редица пазари и заяви, че е вероятно тя да се запази и през останалата част от годината.

Стойността на акциите на Heineken се понижи с 2,4% до 94,42 евро след обявяването на отчета. От началото на годината цената на книжата се е повишила с над 20 на сто.

Като цяло резултатите на базираната в Амстердам компанията са смесени – с особено добро представяне на азиатския бизнес, по-добри от очакваното продажби в Европа, но със слаб ръст в Африка и неочакван спад в Северна и Южна Америка.

Като цяло консолидираният обем на продадена бира е нараснал с 2,3% на годишна база през третото тримесечие, отговаряйки на очакванията.

Азиатско-тихоокеанският регион се отличи като категоричен лидер в представянето, генерирайки 13,9% ръст. Виетнам, вторият по печалба пазар на Heineken, остава силен, след като компанията навлезе по-сериозно в страната. В Камбоджа представянето е дори по-добро.

За сметка на това продажбите в Северна и Южна Америка се свиха с 0,5 на сто. Силен е спадът в Съединените щати. Известен спад има и в Бразилия, където Heineken се превърна във втория по големина играч през 2017 г., като купи излезлите на загуба по това време операции на японската Kirin.

Продажбите на бира на Heineken в Европа, където тя е пазарен лидер, нараснаха с 1,6%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още