IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Starbucks се оплака, че европейците пестят от кафе

Американската верига расте, но заради кризата бизнесът може бързо да помръкне, а в Европа ще бъдат закривани филиали

12:43 | 27.07.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Обект на Starbucks във Вашингтон.<em> Снимка: Getty Images News</em></p>

Обект на Starbucks във Вашингтон. Снимка: Getty Images News

Не беше отдавна, когато в зелено-белия свят на Starbucks всичко изглеждаше по най-добрия начин. „Аз не мога да бъда по-ентусиазиран и оптимистично настроен за бъдещето на нашата компанията", каза главният изпълнителен директор на най-голямата кафе верига в света Хауърд Шулц. Това беше в края на април при представянето на данните от второто фискално тримесечие. Печалбата и приходите на американската компания тогава се увеличиха силно.

В четвъртък вечер, когато обаче бяха представени резултатите от третото тримесечие, Шулц звучи доста притеснен, пише германският икономически всекидневник Handelsblatt. 

“Ние сме изправени пред големи предизвикателства, които са свързани със световната икономика и с поведението на потребителите“ каза директорът в доклада си. Така Starbucks бе принудена да намали прогнозата си за печалбата за текущото тримесечие.

Тъй като и печалбата остана под очакванията на анализаторите, инвеститорите реагираха бързо и след приключването на търговията цената на акциите падна с до 11 на сто. "Кафето е продукт, който се консумира в целия свят“, каза анализаторът Джак Руско пред Ройтерс. Но също така е и премиум продукт, от който хората в случай на проблеми може да се откажат.

Преди всичко последствията от кризата в Европа притесняват Starbucks. Въпреки че продажбите през последните три месеца са останали на същото ниво, мениджмънтът е песимистично настроен: „Европа остава най-трудната част от света за нас", казва главният финансов директор Трой Алстед. Икономическата ситуация на континента "ще се влоши допълнително през тримесечието", сигурен е той.

Като последица от това Starbucks дори може да закрие някои непечеливши обекти. Но с тази своя мрачна прогноза кафе веригата не е сама - и при  McDonald`s или дори Ford бизнесът в Европа заплашва силно общите финанси.

А онова, което още повече влошава ситуацията за Starbucks, са притеснения за бизнеса у дома. Продажбите в Америка, които след времето на голямата криза от 2007 г. до 2009 г. са  гаранция за добри приходи, наистина отчитат ръст от 7% за последното тримесечие спрямо същия период на миналата година.

Но и тук прогнозите се влошават. Ръстът в американските обекти през юни предвид икономическата несигурност се забавя, казва финансовият директор Алстед. „Трендът е надолу“.

Последна актуализация: 22:48 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още