IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Starbucks стъпва и в Италия

Страната не е най-големият пазар, но е изключително важен за компанията

11:06 | 28.02.17 г. 6
<p>
	Кафене от веригата Roastery. <em>Снимка: Starbucks</em></p>

Кафене от веригата Roastery. Снимка: Starbucks

Американската верига Starbucks ще открие през тази и следващата година първите си кафенета в Италия. Освен с бранда Starbucks компанията ще стъпи в страната и с по-луксозната си марка Roastery, чийто първи обект ще е в Милано, съобщава Bloomberg.

През тази година в Италия ще се появят първите кафенета под бранда Starbucks. Догодина ще отвори и Roastery - обект с площ 2 370 кв.м, който ще се помещава в историческа пощенска станция в центъра на града. Магазинът ще предлага малки пакети кафе с високо качество, както и продукти от италианската компания за хлебни изделия Rocco Princi – ексклузивен доставчик на храни за всички нови Roastery локации на глобално ниво. Освен това там ще се продава и алкохол.

„Идването в Италия – от стратегическа точка това не е най-големият пазар в света“, казва главният изпълнителен директор Хауърд Шулц в интервю за Bloomberg Television. "Това обаче е най-важният пазар за мен лично и за компанията. Защо? Защото италианците са майстори в кафето много преди Starbucks”, допълва той.

След откриването на обекта в Милано италианският лицензиран и бизнес партньор на Starbucks – Percassi, ще открие малък брой други кафенета в града през 2018 г. Компанията планира и да се разшири към други локации в Италия.

На въпрос колко кафенета са планирани за Италия като цяло Шулц казва в отделен брифинг за репортери: „Историята ни показва, че отваряме между 10 и 12 кафенета през първата година и смятам, че това е една безопасна цифра“.

Плановете на Шулц, който се оттегля като главен изпълнителен директор през април, предвиждат веригата да се фокусира върху изграждането на Roastery – по-големи кафенета, които предлагат по-качествено кафе и позволяват на клиентите си да пробват различни продукти. Мениджърът развива и нов бранд Reserve.

Starbucks откри първата си локация Roastery в Сиатъл през 2014 г. Това място „се определя като Уили Уонка* на кафето, като ние ще вземем това и го направим още по-силно за Италия“, казва Шулц.

* Главният герой от книгата и нейната екранизация "Чарли и шоколадовата фабрика"

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 3 rate down comment 3
majnata
преди 7 години
Макдоналдс , както и Старбъкс са яслите на които трябва да бъде приучено да се храни в бъдеще човешкото стадо ...ГМО и секакви други лайнотии в цял свят еднакво ! Какъв черен пиар бе , Груев ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 3
ing5rov
преди 7 години
Груев , еспресото и пицата са патент на Италия...ако беше изпил едно еспресо в някой малко италианско кафененце , прав , срещу бармана , щеше да усетиш Италия още по добре ...та какъв Старбъкс , кви пет лева ...в България ше ти бъде ли приятно американец да ти прави шопската салата и мешаната скара ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 2
Грую Груев
преди 7 години
Италия ми е любимата дестинация и съм я изръшнал почти като бае ви *** Мамалигария - това Милано, Флоренция, Венция, Рим, Торино, Пулия, Мулия, абе всичко, па и по островите. Та може да ви звучи смешно, и то си е такова за тази държава, но в центъра на Милано, точно зад Дуомото има Макдоналдс и почти винаги е фул. Нормално е - все пак Италия е туристическа държава и немалка част от народецът там си е свикнал с американските шитове. За кафето - ми не знам, аз не пия кафе, но вероятно и Старбъкс ще имат успех, освен ако не се подеме кампания с черен пр срещу тях
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 3
Jay Gould
преди 7 години
Кафе с ***... Благодаря :)))''Starbucks ще наеме на работа 10 000 бежанци в следващите пет години. Решението е в отговор на мярката, въведена от новия американски президент Доналд Тръмп, според която на бежанци и граждани от седем мюсюлмански държави се забранява да влизат в САЩ. Хауърд Шулц, изпълнителен директор на Starbucks, е изпратил писмо до служителите си в неделя, в което пояснява, че наемането на бежанци ще се отнася за обекти на веригата в целия свят. Шулц, който подкрепяше Хилари Клинтън по време на предизборната кампания, остро разкритикува не само мигрантската политика на Тръмп, а и отмяната на здравната реформа на президента Обама''
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 1
ing5rov
преди 7 години
Да пробват и с пица Хът ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 1
redcretin
преди 7 години
Късмет! Ще ви трябва, отишли сте на краставичаря - краставици да продавате :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още