IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Starbucks твърди, че е загубила над 3 млрд. долара приходи заради пандемията

Компанията вече открива нови кафенета в Китай и отваря старите си обекти по света

16:55 | 11.06.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Starbucks очаква да генерира загуба за първото си фискално тримесечие. Компанията смята, че е загубила около 3,2 млрд. долара приходи заради пандемията, пише CNBC.

Веригата кафенета, която оттегли предишната си прогноза през април, сега прогнозира нетна загуба от 64 до 79 цента на акция и коригирана загуба от 55-70 цента на акция за тримесечието, което приключва на 28 юни.

Гигантът очаква, че печалбата за четвъртото фискално тримесечие ще се подобри. За него фирмата очаква 11 до 36 цента на акция печалба и коригирана печалба от 15 до 40 цента на акция.

До края на юни Starbucks очаква седмичният паричен поток да е положителен.

Прогнозата за ръста на приходите от продажби в обектите, отворени от поне година, е по-лоша. За цялата фискална година компанията прогнозира, че приходите от продажби в такива обекти на двата ѝ най-големи пазара – САЩ и Китай, ще се свие с от 10 до 20 на сто.

„С всяка изминала седмица виждаме ясни доказателства за възстановяването на бизнеса, с последователни подобрения на сравнимите приходи“, посочват главният изпълнителен директор Кевин Джонсън и главният финансов директор Пат Грисмър в писмо до акционерите. „Марката Starbucks е устойчива, афинитетът на потребителите е силен и ние вярваме, че най-трудният период вече е зад гърба ни“, коментират те.

Приходите от обектите на Starbucks в САЩ, отворени от поне година, са се сринали с 43% през май, след като компанията отвори отново кафенетата си с различно работно време и промени в операциите. До края на месеца 91% от американските обекти на компанията са отворили отново. През последната седмица на май приходите от продажби са били с 32% надолу.

Повечето затворени обекти се намират в района на Ню Йорк.

В Китай приходите от кафенетата, отворени от повече от една година, са се свили с 21% през май, което представлява подобрение от спада за април, който беше 32%. В последната седмица на май те са записали 14% понижение спрямо година по-рано.

Около 90% от китайските кафенета на Starbucks са се върнали към работното си време отпреди пандемията, а 70% настаняват посетители в пълния си капацитет.

През април и май Starbucks отвори 57 нови магазина в Китай. Компанията е подновила процеса по отваряне на нови заведения и в Северна и Южна Америка. Сега Starcbucks очаква да отвори около 300 нови локации през фискалната 2020 г. - под предишната прогноза за 600.

Същевременно компанията планира да затвори около 400 кафенета, собственост на компанията, в рамките на следващите 18 месеца като част от плана си за ускоряване на промените в американските търговски обекти. Тъй като все повече потребители си поръчват през приложението на Starbucks, компанията планираше да модифицира кафенетата си в предстоящите три до пет години, но пандемията промени сроковете.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:17 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още