Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Стратегията на лидера на Starbucks продължава да се отплаща

Компанията отново надмина очакванията на анализаторите

Стратегията на лидера на Starbucks продължава да се отплаща

Снимка: Архив Ройтерс

Starbucks е успяла за увеличи продажбите си в американските кафенета в края на 2018 г., надминавайки очакванията на анализаторите за второ поредно тримесечие, пише Wall Street Journal.

Кафе гигантът отчете 4-процентов ръст на приходите на годишна база от обектите му в САЩ, отворени от поне година. Данните са за първото тримесечие на фискалната година. Трафикът на хора през заведенията е останал непроменен, което всъщност представлява подобрение спрямо спада на посещенията през последното тримесечеие на предходната фискална година.

Като цяло приходите и печалбата надминаха очакванията, в резултат от което книжата на компанията повишиха стойността си с 2% по време на следборсовата търговия.

По-добрите резултати стават ясни след фискалното четвърто тримесечие, за което Starbucks отчете напредък в почти всяка оперативна метрика, която следи, включително приходите. Това е знак, че фокусът на главния изпълнителен директор Кевин Джонсън върху операциите се отплаща.

Джонсън пое поста от дългогодишния лидер Хауард Шулц преди близо две години. Той заложи на по-аналитичен подход в управлението на Starbucks, като заложи повече на веригата търговски обекти за кафе и се отказа от част от амбициите на своя предшественик. Той изведе Starbucks от бизнеса с чай и очерта план за изграждането на 1000 луксозни кафе обекта с марката Reserve.

“Нашите фокусирани усилия от последните шест тримесечия ни се отплащат, като ни позволяват да се съсредоточим върху нашите три стратегически приоритета”, коментира Джонсън, визирайки САЩ, Канада и партньорството с Nestle.

Starbucks работи за подобряване на обслужването в американските си кафенета, разработва по-здравословни напитки и пуска доставки в САЩ.

Веригата е увеличила броя на членовете на своята програма за лоялни клиенти в Съединените щати до 16,3 млн. души, което представлява ръст от 14% на годишна база.

Още по темата
Приходите от продажби в обектите на Starbucks в Китай, отворени от поне година, са нараснали с 1% през тримесечието на годишна база. Китай е един от основните пазари, върху които компанията се фокусира. Тя отвори обекти в още 10 населени места там през тримесечието, с което увеличи базата си от заведения с 18% до близо 3700.

В глобален мащаб приходите от продажби са се увеличили с 4 на сто спрямо същия период на миналата година, надминавайки прогнозата на анализаторите за ръст от 2,9 на сто.

Базираната в Сиатъл компания отчете печалба от 760,6 млн. долара, или 61 цента на акция, за тримесечието, завършило на 30 декември, в сравнение с 2,25 млрд. долара, или 1,57 долара на акция, година по-рано.

Като се изключат някои елементи, печалбата възлиза на 75 цента на акция, или с 15% повече спрямо година по-рано. Анализатори, анкетирани от FactSet, очакваха 64 цента на акция печалба, а на коригирана база - 65 цента на акция.

Starbucks повиши прогнозата си за печалба на акция до между 2,68 и 2,73 долара от 2,61-2,66 долара и потвърди, че очаква ръстът на приходите ѝ да е между 5 и 7% през 2019 г.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Телекомуникационен магнат придобива Sotheby's в сделка за 3,7 млрд. долара