IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Свитото търсене в Европа и Азия стопи печалбата на Swatch през първото полугодие

Спадът с 50% е най-големият от поне 15 години насам, показват предварителни данни на швейцарския производител

11:13 | 15.07.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: архив, Ройтерс

Печалбата на Swatch Group AG се стопи наполовина, което е най-големият спад от поне 15 години, след като търсенето на часовниците на компанията в Хонконг, Франция и Швейцария се свива, предава Bloomberg.

Продажбите са надолу с близо 12%, информира неочаквано базираният в Биел, Швейцария, производител на часовниците с марки Omega и Tissot. Анализаторите очакваха 22% спад на нетната печалба и 7% понижение на приходите.

След новините по време на ранната търговия на борсата в Цюрих акциите на Swatch поевтиняха рязко с 14%.

Слабото търсене се разпространи от Хонконг до някои ключови пазара в Европа, измежду които Франция и Швейцария. Продажбите в луксозния сегмент във Франция се забавят заради по-малкия поток от туристи след терористичните атаки през ноември и на фона на последния акт в Ница.

Според Swatch запазването на стратегията за запазване на числеността на персонала, инвестициите и маркетинга изострят спада на печалбата. За разлика от Richemont, който съкрати около 100 души в Cartier, Vacheron Constantin и Piaget, Swatch избягва масови съкращения на работни места.

Намаляването на фиксираните разходи при финото часовникарство е по-трудно в повечето индустрии, защото намирането на обучени занаятчии е трудно. Главният изпълнителен директор Ник Хайек коментира, че иска да избегне съкращенията, защото ще се нуждае от служители, когато пазарът се подобри.

Брандът Tissot може би е най-засегнатият, защото е в същия ценови сегмент, който се съревновава директно с умните часовници на Apple, например, коментира анализаторът Рене Вебер от Bank Vontobel.

Единствената светлинка е континентален Китай, където за Swatch пазарът се развива положително.

На този фон износът на швейцарски часовници намалява 11 поредни месеца. През първите пет месеца на 2016 г. експортът е надолу с 9,5%.

Swatch ще публикува окончателните си финансови резултати за първото полугодие до 21 юли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:42 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още