IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Треска за анимация в Холивуд

Въпреки успеха на анимационните филми в момента компаниите трябва да действат изключително внимателно

12:33 | 24.02.14 г.
<p>
	&quot;Замръзналото кралство&quot;<em>. Илюстрация:&nbsp;Disney&nbsp;</em></p>

"Замръзналото кралство". Илюстрация: Disney 

На фона на успеха на "Замръзналото кралство" на Disney и феноменалния дебют на "Лего: филмът" на Warner Bros. анимационните филми през последните месеци бележат велико завръщане, пише Businessweek.

Обикновено когато някой игрален филм стане голям хит, не след дълго се появяват и имитации - рeални и въображаеми. В света на анимацията обаче нещата не са толкова лесни.

"Много хора, които не са в индустрията, не осъзнават колко време отнема да се направи един анимационен филм", коментира Дейвид Прайс, автор на "The Pixar Touch". "Процесът на разработване е много дълъг, а самата продукция отнема две години. Всеки аниматор прави по три секунди готова анимация седмично".

В най-добра позиция да се възползват от успеха на тези филми са компаниите, които ги създават. В момента вече се работи по поредица, базирана на "Лего: филмът", като се очаква следващият филм да излезе през лятото на 2016 г.

Всъщност това е забележително кратък период от време за продукцията на качествен анимационен филм, но Lego има едно технологично предимство. 

"Разработваме системата за дигитална обработка на Lego, така че разполагаме с нужната технология, за да стане филмът готов по-бързо", разкри продуцентът Дан Лин.

Възможно ли е да се появи поредица и на базата на "Замръзналото кралство"? Като цяло Disney избягва да прави поредици на игралните си филми, а вместо това разчита на оригинални ленти. Миналото лято се появи информация, че Disney работи по филма "Giants", който ще бъде пуснат през 2016 г.

Що се отнася до евентуален нов филм за принцеси от Disney, феновете ще трябва да почакат до 2018 г., когато ще излезе "Moana".

Останалите компании, търсещи начин да се възползват от успеха на анимационните филми в момента, трябва да действат внимателно.

Миналия ноември малкият дистрибутор Phase 4 Films промени името на американската версия за домашно видео на канадския анимационен филм "The Legend of Sarila" на "Frozen Land" (Замръзналата земя) и дори използва собственото лого на Disney за "Замръзналото кралство". Disney веднага предприе съдебни мерки и през януари двете страни постигнаха извънсъдебно споразумение. Според него Phase 4 вече няма право да споменава "Леденото кралство" и да прави препратки към лентата в рекламните си материали.

Въпреки че имитацията в света на анимациите е трудна, тя не е нещо необичайно.

"През 90-те след успеха на "Красавицата и звяра" и "Малката русалка" много компании се опитаха да включат музика във филмите си", спомня си ветеранът от бранша Том Сито. Според Дженди Тартаковски, режисьор на "Хотел Трансилвания" и предстоящия филм "Popeye" на Sony Pictures Entertainment, е възможно нещо подобно да се случи и в момента.

"Сигурен съм, че е пълно със студия, които усилено търсят идеи за анимационни филми със силни женски герои след "Замръзналото кралство", казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:36 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още