IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тримесечната печалба на H&M се покачва с 19%

Шведският моден бранд обаче навлиза неуверено в четвъртото фискално тримесечие, тъй като продажбите през септември растат по-бавно от очакваното

19:34 | 25.09.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Kомпанията продължава да разширява онлайн присъствието си. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Kомпанията продължава да разширява онлайн присъствието си. Снимка: Ройтерс

Необичайно топлият септември в основните пазари на шведския моден бранд Hennes & Mauritz AB (H&M) е причината за спада на темпото на ръст на продажбите във всички категории облекла и обувки. Така компанията навлиза неуверено в четвъртото фискално тримесечие, пише MarketWatch.

През първите 23 дни на септември продажбите на втория по големина търговец на облекла на дребно след испанската компания Inditex се покачват само със 7%. За сравнение – през август те са с 19% повече спрямо година по-рано. Тогава търсенето на есенната колекция подкрепи продажбите и печалбата през третото тримесечие, приключило на 31 август.

За периода юни-август нетната печалба на H&M се покачва с 19% до 5,29 млрд. шведски крони (740 млн. долара) от 4,43 млрд. крони, реализирани година по-рано. Приходите от продажби след начислен данък добавена стойност скачат с 21% до 38,81 млрд. крони.

Резултатите са малко по-добри от средните прогнози на анализаторите, но брутния марж на компанията, който е ключов индикатор за представянето на H&M, през третото тримесечие се понижава до 58,3% спрямо 58,8 на сто година по-рано.

Шведският концерн посочва както по-високите цени на памука и разходи за транспорт, така и поевтиняването на американския долар като основните фактори, повлияли на представянето през периода. Според ръководството на Н&M тенденциите ще продължат и през четвъртото тримесечие.

Към 31 август брандът разполага с 3 341 магазина по целия свят. Това е повече в сравнение с броя им преди година, а именно – 2 964. Амбициите на шведската компания са до края на финансовата 2014 г. да отвори още 375 магазина най-вече в САЩ и Китай.

Дружеството отложи откриването на магазините си в Индия. Ръководството на Н&M все пак потвърждава, че магазините ще бъдат отворени, но най-вероятно през пролетта на 2015 г., а не през тази есен, каквито бяха първоначалните планове.

Освен тях H&M потвърди плановете си да открие от 8 до 10 онлайн магазина през 2015 г. Това ще се случи след експанзията в Китай, Испания и Италия тази есен, с което онлайн магазините на компанията ще нараснат до 13. Миналата година H&M откри такива в САЩ и във Франция през март тази година.

След края на търговията на борсата в Стокхолм в четвъртък книжата на H&M поевтиняха с 4,18 на сто до 300,50 крони за брой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още