Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Unilever предупреди за по-висока инфлация следващата година

Компанията за потребителски стоки отчете по-добър ръст на продажбите от очакваното

Unilever предупреди за по-висока инфлация следващата година

Снимка: Bloomberg

Производителят на потребителски стоки Unilever предупреди, че инфлацията вероятно ще се ускори следващата година, запазвайки натиска върху компаниите за потребителски продукти, които повишават цените в опит да компенсират нарастващите енергийни и други разходи, предава Ройтерс.

Производителят на сапуните Dove задмина прогнозите за растежа на продажбите за третото тримесечие в четвъртък и запази насоките си за годишния марж на печалбата, опровергавайки опасенията на някои анализатори за понижение.

Финансовият директор Греъм Пикътли обаче очаква съвсем леко отслабване на инфлационния натиск, което е потенциален удар за централните банкери, надяващи се текущият ръст в цените да бъде преходен.

„Очакваме инфлацията да бъде по-висока следващата година, отколкото е тази“, каза той.

Производителят на сладоледите Ben & Jerry заяви, че продажбите му са нараснали с 2,5% през трите месеца до края на септември на годишна база, което е над прогнозата за 2,2% на анализатори в проучване на компанията.

Растежът е бил подпомогнат от търсенето в САЩ, Индия, Китай и Турция. В същото време увеличение от 4,1% на цените е компенсирало спад от 1,5% на обема.

Над 2/3 от спада на обема идва от Югоизточна Азия, където ръстът в случаите на заболели от делта варианта на коронавируса принуди правителствата да наложат строги ограничения, които удариха потреблението.

„Спрямо ниските очаквания това ни се струва като „достатъчно добро“ тримесечие, като решителният напредък при ценообразуването е позитив за нас в настоящия климат. Основното предизвикателство обаче остава ускоряването на ръста на обема“, казва анализаторът на Jefferies Мартин Дебу.

Компаниите за потребителски стоки са изправени преди растящи цени на суровини като енергия, ядливи масла и опаковки, както и по-високи разходи за транспорт, докато икономиките се възстановяват от пандемията.

Производителят на KitKat и Nescafe Nestle повиши целта си за годишни продажби в сряда, докато в също време увеличи цените си, за да се справи с по-високите разходи.

Анализаторите обаче казват, че Unilever е изправена пред по-трудна задача, тъй като около 60% от оборота ѝ идва от развиващите се пазари, където инфлационният натиск е най-яростен. През юли групата понижи прогнозата си за годишния оперативен марж до „около без промяна“ от „лек ръст“.

Групата заяви в четвъртък, че въпреки инфлацията при разходите да остава „изключително висока“ - например ръст от 3 млрд. евро на разходите за логистика и дистрибуция тази година, тя запазва последната си прогноза за маржа.

Палмовото и соевото масло и дериватите на суровия петрол, например смолата, са някои ключови области на ценови натиск, добавиха от групата.

Пикътли заяви, че обемът е намалял с между 7 и 9% в Югоизточна Азия, въпреки че компанията е предприела „незначителни“ ценови действия в региона, който допринася за около 14% от оборота на Unilever.

Компанията каза още, че потребителите там се пренасочват към по-евтини марки, което е засилило конкуренцията на пазари като Индонезия.

Акциите на Unilever поскъпнаха с 1,2% в ранната търговия.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Covid може да накара мнозина да заменят ски почивката с лятна